Surf dras mer än den ska

  • 28 December 2018
  • 5 svar
  • 530 visningar

Hej. Fick nyss meddelande om att mitt surf var slut. Hur kan det vara möjligt. Vi har har surfat som vanligt

5 svar

Hej!
Detta är exakt samma som hänt mig! Jag har ringt två gånger och frågat hur det är möjligt. Har 200 GB och det har bara tagit slut 1 gång tidigare på flera år och då var det när jag jobbade hemifrån och det drog mkt GB, det vet jag. Men tydligen ska jag ha använt upp 5 GB (som jag fyllde på) på 10 timmar UTAN att ha använt någon chromecast eller använt ngt streamande (drog ur allt sånt och rörde inga filmer i telefonen, stängde av alla appar et c).
Ringde då och de bjöd på 100 GB extra. Herregud vad bra, det kommer ju vara resten av månaden, tänkte jag. Var dock ÄNDÅ försiktig med chromecast och drog ofta ut routern för säkerhets skull.

4 dagar senare var 100 GB slut. Mina vänner tappade hakan när jag pratade med dem om det. "Det är inte möjligt Hanna, du använder inte så mkt på 4 dagar." Jag sitter inte hemma och surfar, jag sitter inte hemma och kollar serier. Jag hade inte ens streamad radio igång något alls bara för att vara försiktig!

DET ÄR NÅGOT SOM INTE STÄMMER, TRE!!!!
Användarnivå 5
Emblem +9
Hejsan!

Vad tråkigt att höra att ni upplever att något är fel med våra master och vårt internsystem, som får surfen att ta slut snabbare än den bör ha.
Det är i skrivande stund i princip omöjligt för oss att "sno" surf från våra kunder. Det som avgör surfdebiteringen är vad du gör med mobilen.

För att göra en felsökning och ett ärende kan ni alltid kontakta vår kundservice direkt på 0735300400


Jag önskar er en god fortsättning!
Samma hände mig nu i Januari.. 100Gb på 4 dagar slukades upp
Samma hände mig i detta nu. 100 GB slut på 5,5 dagar. Igår skulle det ha gått 50 GB. Fattar absolut ingenting.
Användarnivå 4
Emblem +9
Samma hände mig nu i Januari.. 100Gb på 4 dagar slukades upp

Samma hände mig i detta nu. 100 GB slut på 5,5 dagar. Igår skulle det ha gått 50 GB. Fattar absolut ingenting.

Jag rekommenderar att kika här på forumet, det kan ge en bättre uppfattning över sitt användande om det går åt mer än vad man hade tänkt. 🙂

Svara