Besvarat

Surf finns kvar men kan inte surfa

  • 9 February 2019
  • 1 svar
  • 592 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej! Dottern studerar tillfälligt i Paris. Eftersom vi inte kunde dela surf utomlands till henne så sa Tre att jag kunde öka hennes surf tillfälligt till 10 GB, vilket jag gjorde. Nu fick hon meddelade om att surfen är slut. Jag gick in och kollade, står att hon har 9,5 GB kvar. Varför blir det så när jag köpte 10 GB till hennes telefon? Har jag blivit lurad av Tre? Köpte till mer surf samma dag som hon reste till Paris för 3 veckor sedan. Detta behöver lösas senast imorgon söndag. Ska väl inte behöva köpa mer surf när hon har 10 GB och har 9,5 kvar. Hon ska nog snart byta mobil, får kika på något annat bolag som vi kan LITA PÅ!
icon

Bäst svar av Tretin 11 February 2019, 12:22

Visa original

1 svar

Användarnivå 4
Emblem +9
Hejsan @Wivan,

välkommen till forumet! :-)

Det låter som att det inte ska vara något problem att surfa vidare ifall det finns 9.5 GB surf kvar. Hände detta direkt efter att du bytte abonnemangsform till 3Surfa 10GB? I sånt fall har jag en aning vad det kan vara som sätter käppar i hjulen. Det kan bero på att SIM-kortet tappat uppkopplingen till dataroaming pga ändringarna i SIM-kortet. Ibland kan inte SIM-kortet ansluta sig automatiskt igen utan behöver lite hjälp på traven, som en omstart av mobilen eller att man söker nät manuellt. Vissa fall kan man behöva vara lite envis med att söka nät manuellt flera gånger.

Svara