Bytte från Telenor till Tre 30dec. Utan att surfa var min surf slut på några dagar.
Hade 5gb på Telenor, aldrig problem. Där kunde man kolla hela surfmängden hela tiden.
Inga obehagliga överraskningar, blir dyrt!
Bytte från Telenor till Tre 30dec. Utan att surfa var min surf slut på några dagar.
Hade 5gb på Telenor, aldrig problem. Där kunde man kolla hela surfmängden hela tiden.
Inga obehagliga överraskningar, blir dyrt!
Hej
Det var tråkigt att du upplever sådan drastisk skillnad
Att en stor mängd surf används på kort tid kan bero på väldigt många olika saker. Ibland släpps nya systemuppdateringar som telefonen installerar automatiskt, vilket kan leda till att mycket surf används. Detsamma gäller för appar på telefonen som kan uppdateras automatiskt, eller appar som använder platstjänst.
För att kartlägga vad man använder internet till skulle jag skulle rekommendera att du först och främst följer surfanvändningen för ditt abonnemang via Mitt3:
Här kan du se hur mycket du surf som använts under olika dagar. Jag skulle dessutom rekommendera att man för enklare anteckningar på den användning man själv vet att man gör, speciellt i detta fall. Det kan räcka att göra detta i 1-2 dagar, bara så att du får en bild över hur surfen används.
Om du har ett bredband där hemma kan det också vara värt att stänga av mobildata på mobiltelefonen då du använder Wifi, för att säkerställa att mobilen inte kopplar bort Wifi och börjar använda den begränsade surfmängden som man har på mobilabonnemanget.
Hoppas att detta var till hjälp. Tveka inte på att återkomma med hur det gått, eller om det dyker upp någon fråga eller fundering!
P.S.
Jag skapade en ny tråd för ditt inlägg - hoppas detta är okej!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.