Fråga

Tvillingkort

  • 27 June 2022
  • 4 svar
  • 649 visningar

Hej,

Jag skulle vilja aktivera igen tvillingkort Router nr: 073xxxxxxx. Är det möjligt?

 

TAck på förhand //MVH//Zorica


4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hej & Välkommen 🤗  , @Zorica Knezevic 

 

Det som kallas Tvilling som du söker heter nog 3 extra användare , dock skulle jag nog tro att man behöver kontakta kundtjänst för återaktivera ett vilande simkort . Då det inte gäller någon nummerflytt från annan operatör . 

Och det låter som du inte har haft se aktivt på ett tag . 

https://www.tre.se/handla/mobilabonnemang/familjeabonnemang

Att besöka 3 Butik funkar också , om man nu byter simkort  så slipper man iaf frakt 🙂 Kan säkert funka med E-Sim också ! 

 

Här hittade jag en äldre tråd som rör ämnet . 


Sen ett tips är att vara försiktig med personlig information så som telefon nr , namn och person nr på nätet , då detta är ett öppet forum och inte direkt kundservice hos 3 . 

Kika under fliken ” SIM-kort, hur beställer/aktiverar jag? ” 
https://www.tre.se/support

Och se om du kan aktivera den vägen instruktionerna visar . Om du nu kan få fram siffrorna för sim-kortet vid inloggat läge eller har kvar plastkortet alternativ information i brevet när du skaffade det . 

 

Hoppas det ordnar sig för dig

Användarnivå 7
Emblem +36

Hej,

Jag skulle vilja aktivera igen tvillingkort Router nr: 073xxxxxxx. Är det möjligt?

 

TAck på förhand //MVH//Zorica

Snyggt svar @frodrik91!

Löste svaret din fråga @Zorica Knezevic? Eller kvarstår problemet för dig? 🔍🕵

Användarnivå 6
Emblem +40

@JeppePeppe  Hur är de med ett avaktiverat simkort som varit 3extra / tvilling : är de kundservice och telefon som gäller för återaktiverande ? // F 

Användarnivå 7
Emblem +40

@frodrik91 Om du har ett aktivt abonnemang (inkl 3Extra Användare) du vill aktivera det på kan du själv göra det via Mitt3. Om du inte har ett aktivt abonnemang du vill aktivera sim-kortet på behöver du beställa ett nytt abonnemang eller en extra användare först - sedan går det så fort det är registrerat att aktivera sim-kortet via Mitt3. 

I samband med att ett nytt abonnemang eller extra användare beställs skickas dock ett nytt sim-kort ut - men det går fint att använda ett äldre också. 

Svara