Skip to main content
Nykomling
December 25, 2019
Besvarat

Tyskt betalkort blir inte accepterat

• December 25, 2019
  • 2 svar
  • 157 visningar

Hej,

jag har provat att betala via tre.se/fyllpa med min tysk betalkort. Men kortet är inte akzepterat. Meddelande är: “Det gick inte att debitera ditt betalkort. Vänligen kontrollera dina kortuppgifter.” Jag har kontrollerad kortuppgifter. Den är korrekt.

Derefter har jag försökt att registrera mitt betalkort i fyll-på-appen. Appen säger, efter 3d-secure svarade att allt är korrekt, mitt betalkort kan inte regestreras.

I början 2019 jag har betalt med mitt tysk betalkort. Varför inte nu?

mvh Dieter

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till mobil - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre

Bäst svar av Nils

Hejsan @Dieter Gebhardt och varmt välkommen till forumet!

Jag måste dessvärre meddela att det ej längre fungerar att fylla på kontantkort med utländska betalkort utan endast med kort utfärdade i Sverige.

Har du ej tillgång till ett sådant, behöver du köpa ett värdebevis direkt i butik.

2 svar

Nils
    Moderator
    NilsModeratorSvar
    Moderator
    December 27, 2019

Hejsan @Dieter Gebhardt och varmt välkommen till forumet!

Jag måste dessvärre meddela att det ej längre fungerar att fylla på kontantkort med utländska betalkort utan endast med kort utfärdade i Sverige.

Har du ej tillgång till ett sådant, behöver du köpa ett värdebevis direkt i butik.

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
    Dieter GebhardtTrådskapare
    Nykomling
    December 27, 2019

Hejsan, Nils, 

tack för svaret. Men det blir inte enkelt att köpa den värdebevis jag behöver.