Besvarat

Uppsägning av avtal

  • 30 April 2019
  • 3 svar
  • 2989 visningar

  • Nykomling
  • 0 kommentarer
Varför kan man inte säga upp avtalet med Tre? Ni tredubblar priset på mitt avtal och jag vill härmed säga upp avtalet per idag den 30 april 2019 för mitt nummer 07-X-X-X-X-X-X. Sten
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 1 May 2019, 08:37

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
hej, om du har ett abonnemang så kan du säga upp ditt abonnemang en månad innan bindningstiden går ut. då det är en månads uppsägning.

vad menar du med ”höjer”?

Tredubbla låter extremt, du kan se exakta pris på allt via Mitt3 och på dina fakturor. Där kan du se exakt vad som kostnar osv.

Men om du fortfarande önskar att säga upp ditt avtal kan du alltid RINGA kundservice för att få hjälp med ditt ärende!

Hej ! 2020 01 21 köpte jag själv ett eget telefon. Jag ville ha ett enkelt och billigt abonnemang. P.g. a. att jag köpte mitt telefon själv ville jag ha obunden abonnemang. Jag har sjuka vänner i Ungern som jag ringde (ca 1 timme per månad) och det visade sig att det kostar skjortan jämfört med andra bolag att ringa dit. 350 istället för 175. Att säga upp avtalat och betala går det inte. Min låga pension efter 37 års arbete i Sverige blev 6700 Sek 6 års sen när jag var 65 år gammal. Gick upp till 7800 SEK efter 6 år. MEN en EU regel kom och mind grundpension minskades med 1500 SEK Netto får jag nu 6720 SEK. För att jag har en liten pension från Ungern.  Jag har 3 minderåriga barn hemma. 3-6 15 år gamla. Jag måste minska mina utgifter. Men omänsklig regel som att man måste behålla abonnemanget när man inte har råd till, gör det omöjligt !   Jag har inte fått telefon som motiverar att jag måste vara bunden till TRE !  Jag tycker att det är URUSELT att INTE SLÄPPA MIG SOM KUND.  Jag har inte fått information från försäljaren att han tecknade en 2 års abonnemang för mig ! Det skulle jag aldrig accepterat !

Användarnivå 5
Emblem +36

Hejsan!

Det låter väldigt märkligt. Då vi inte kan se över ärendet direkt här då det är ett öppet forum rekommenderar jag att du kontaktar vår kundservice som hjälper dig se över ärendet.

Det kanske är så att du i Januari köpte en telefon tillsammans med abonnemanget nämligen. Kundservice kan kika på hur avtalet ser ut samt även skicka dig en kopia vid behov.

Du hittar kontaktuppgifter här.

Svara