Besvarat

Uppsägning och flytt till Hallon

  • 26 October 2018
  • 2 svar
  • 2781 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej!
Om jag vill säga upp mitt abonnemang och flytta numret till Hallon, hur skall jag gå till väga få för att slippa bli debiterad för samma månad?

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Tristan 26 October 2018, 11:13

Visa original

2 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Hidgard!

Vid uppsägning av ditt abonnemang har du en månads uppsägningstid och detta i kombination med det faktum att Hallon ger dig full tillgång till hela abonnemanget även fast du egentligen bara betalar för de dagar som är kvar av månaden skulle jag göra på följande vis.

  • Säga upp ditt abonnemang hos Tre så att uppsägningstiden går ut till den siste i månaden
  • En vecka innan ditt abonnemang hos Tre upphör teckna det abonnemang du vill ha hos Hallon
Genom att göra på det viset får du dels tid för nummerflytt och dels börjar du ditt abonnemang hos Hallon med en hel månads surfmängd till kostnaden av en enda vecka, surf som sparas på ditt abonnemang och som du kan ha nytta av senare så det är inte bortslösade pengar.

När du gör din uppsägning kom ihåg att meddela att du har för avsikt att flytta ut ditt nummer, så att Kundservice lägger in en detta i systemen.

Du slipper inte helt att bli debiterad för samma månad men det är minsta möjliga dubbeldebitering och som sagt surfmängden får du ju behålla om du inte hinner använda upp den.

Hoppas att det är en lösning som du kan ha nytta av. : )
Riktigt besviken på tre , dels för att dom stjäl surfen vid månadsskiftet som du betalat för , men snabba som fan o stänga ner nör surfen är slut .. sen att ni debiterar en månads uppsägning på ett abonnemang trots att man har kvar ett annat hos er och 11 år som kund ... längtar till tiden går ut så man kan säga upp den oxå ... så man behandlar trogna kunder

Svara