Besvarat

utgående mejl

  • 31 March 2018
  • 5 svar
  • 2485 visningar

Det går inte längre att skicka mejl.
Får bara inte felmeddelande att jag inte längre är i kontakt med serven smtp.tre.se
Hur löser jag detta?
icon

Bäst svar av Johnny 4 April 2018, 11:19

Visa original

5 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Vilken e-posttjänst använder du?
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @Ulf.b, välkommen till 3Community.

Hej!

Vilken e-posttjänst använder du?


Jag tror jag kommer att gå in på lite samma tankegång som Pettersson här ovanför.
Det bästa vore att du använder SMTP-servern för den e-postleverantör som du använder eftersom vår inte fungerar över WiFi.

Så jag rekommenderar att du byter din primära SMTP-server till den som är kopplad till din e-posttjänst.
Användarnivå 5
Emblem +5
Hej @Ulf.b, välkommen till 3Community.


Hej!

Vilken e-posttjänst använder du?
Jag tror jag kommer att gå in på lite samma tankegång som Pettersson här ovanför.
Det bästa vore att du använder SMTP-servern för den e-postleverantör som du använder eftersom vår inte fungerar över WiFi.

Så jag rekommenderar att du byter din primära SMTP-server till den som är kopplad till din e-posttjänst.


Vi har fått information om att det för närvarande är problem med vår egna SMTP-server som vi jobbar på att lösa så snabbt som möjligt. Använder du däremot din e-postleverantörs SMTP så kommer du att kunna skicka mejlen genom den istället.
Användarnivå 7
Emblem +10
Vi har precis fått information om att problemet nu är löst! 👌
Jag har också problem med att skicka mail men vill använda min leverantörs imap (port 143) och smtp-server med autentisering. mail.mindomän.me (port 25 eller 587). Inkommande mail är inga problem på port 143 men däremot utgående mail.

Jag har provat både port 25 och 587 (de som ska användas enligt min leverantör) men når inte servern. Vilken gäller hos er? Har ingen problem via min egna internetleverantör vanligt VDSL-abonnemang och Outlook där.

Svara