Besvarat

Var kan jag få ett eSim till iPhone?

  • 4 December 2018
  • 4 svar
  • 328 visningar

Användarnivå 2
Idag 4 Dec 2018 börjar ju 3 med eSim till iPhone XS, XS Max & XR.

När man beställt ett via eran kundservice, Hur lång tid tar det ungefär innan eSim-koden kommer med posten?

Någon 3Butik på orten där man bor hade inga eSim-koder ännu


[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 4 December 2018, 14:30

Visa original

4 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
hej, har själv varit i kontakt med 3. Och då menade han jag pratade med 1-2 dagar för sim-kort/esim att komma på posten!
Är det inte konstigt att man skickar esim via posten? Då missar man ju hela poängen med esim, dvs att man inte ska behöva skicka runt fysiska saker
Användarnivå 7
Emblem +38
Är det inte konstigt att man skickar esim via posten? Då missar man ju hela poängen med esim, dvs att man inte ska behöva skicka runt fysiska saker


Jo, men som jag också förstod det (fick ett vanligt sim
3 dagar efter jag beställt) av mannen i butiken som
jah fick esim av kan man få qr-koden på sms/mail.
men även få ett fysiskt litet kort.
Eftersom det är så nytt tror jag inte att man hittat absolut bästa lösningarna ännu/har möjlighet till smidigare just just.
Användarnivå 7
Emblem +10

Är det inte konstigt att man skickar esim via posten? Då missar man ju hela poängen med esim, dvs att man inte ska behöva skicka runt fysiska saker
Jo, men som jag också förstod det (fick ett vanligt sim
3 dagar efter jag beställt) av mannen i butiken som
jah fick esim av kan man få qr-koden på sms/mail.
men även få ett fysiskt litet kort.
Eftersom det är så nytt tror jag inte att man hittat absolut bästa lösningarna ännu/har möjlighet till smidigare just just.


Hoppar in i diskussionen!

@craig_karr Som du säger är det en stor fördel om man kan få det helt digitalt. I skrivande stund kan man endast få ett eSIM i fysisk form, dvs skickad per post. @Chipsgeneralen har helt rätt i det han skriver, att idag saknas systemstöd för det men vi jobbar på att utveckla det. Tanken är att man i framtiden ska kunna hämta det direkt via Mitt3.

Svara