Skip to main content

Varför är mitt abonnemang spärrat?

Hej där @Mikael hjertzell!

Varmt välkommen till vårt härliga forum! :)

Vanligaste anledningen varför ens abonnemang har spärrats är på grund av en obetald faktura, i sånt fall släpps spärren så snart den fakturan är betalad.

Ett abonnemang kan även spärras om man har lagt till tjänsten Kostnadskontroll som spärrar abonnemanget om man når upp till en viss egen satt gräns. Händer det kan du antingen höja en gång per kalendermånad max för att släppa spärren, avvakta till nästa kalendermånad eller ta bort kostnadskontrollen.

Du kan kontakta kundservice över chatt för att få mer hjälp gällande spärren. 🙂

Hej,

I have the same problem “abonnemang spärrat” because I had put a 200 kr limit for costs. When I got that message last Saturday, I tried to change it or remove that limit, but no success! Unfortunately, during the weekend, Tre support was not accessible which is not good and should be. Now, I am waiting to call the support today (Monady) to get help. Perhaps, that cost control function should be double checked and fixed by TRE.

/Faramarz

Hello ​@farnil👋

I’m sorry about that - during the weekend we had some maintenance done to Mitt3 which affected what you could do there.

If you still have this issue, I recommend trying again via Mitt3 and do so by logging in using Mobilt BankID.

Please let us know if the issue is solved or if you still need help! 😊

Lämna en kommentar