Besvarat

Varför avslutas inte oanvända abonnemang per automatik?

  • 14 August 2019
  • 1 svar
  • 148 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Varför har Tre så länge haft policyn att låta oanvända abonnemang ticka på utan att informera kunden att man drar avgifter för dem? Jag skulle tro att jag betalt minst 1000:- för mycket i månaden i tio år. Det skulle betyda minst 100 000. Hur snabbt kan jag få dem?
icon

Bäst svar av Pettersson 15 August 2019, 09:06

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

om du har tecknat ett abonnemang brukar du oftast ha en bindningstid, därefter löper abonnemanget på tillsvidare. Detta enligt avtalet du godkänt när du tecknade abonnemanget. Abonnemang avslutas inte per automatik - oavsett om de aktivt används eller ej.

För att avsluta ett abonnemang behöver du själv kontakta 3 - detta kan göras när som helst under bindningstiden eller efter. Abonnemanget kan då sägas upp med en uppsägningstid som är en eller tre månader, vad som gäller för ditt abonnemang framgår i avtalet. Finns bindningstid kvar på abonnemanget kan det först sägas upp till slutet av denna.

Om du önskar avsluta de abonnemang som du inte använder behöver du alltså kontakta 3. Här finner du mer information gällande att avsluta abonnemang.

Svara