Besvarat

Vart kan jag se min PUK?

  • 17 October 2018
  • 3 svar
  • 708 visningar

Hej ! Jag har råkat låsa min telefon på de 3 försöken man ha på sig och nu vill den ha en kod.
Så att jag ska kontakta er problem är att jag kan inge ringa för min mobil är låst , bor helt själv i en ny stad så har ingen som kan komma och ringa från en annan mobil.

sim-kort skivan eller vad det heter har jag inte här hos mig.

Vad ska jag göra ?

[Redigerat] - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre - Ämnet har flyttats till abonnemang
icon

Bäst svar av Tristan 17 October 2018, 20:35

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +10
Hej Emma!

Förslagsvis loggar du in på Mitt3 på Tre.se och klickar på fliken "Abonnemang" samt väljer det nummer det gäller. På den översiktssida du då kommer till finner du ditt abonnemangs PUK-kod ungefär i mitten av sidans övre del, precis till höger om ditt mobilnummer.

När du sedan använder PUK-koden slår du in dessa 8 siffror och därefter väljer du en helt ny 4-siffrig PIN-kod som du även verifierar genom att slå in en gång till när mobilen efterfrågar det.

Hoppas att detta löser ditt problem och du grannar bits inte - jag kan lova dig att folk ställer upp mer än du tror ifall man bara vågar be om hjälp. : )
Hej !
Har nu ikväll har jag för
första gången behövt logga in med puk kod och den kan jag ej

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till tidigare ämne
Användarnivå 5
Emblem +36
Hej !
Har nu ikväll har jag för
första gången behövt logga in med puk kod och den kan jag ej

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till tidigare ämne


Hej Hanna!

Jag flyttade ditt inlägg till ett tidigare inlägg som berör just PUK-kod. Jag rekommenderar att du kikar på Tristans svar för en eventuell lösning.

Svara