Skip to main content
Besvarat

E-sim till Pixel Watch

• December 17, 2025
  • 2 svar
  • 89 visningar

Pixel Watch 4 finns ute och lirar bäst ihop med Pixel 10 telefoner. Klockan fungerar i LTE version med Telia, Telenor och Tele2 som alla stödjer e-sim till klockan. Den fungerar också med Tre i England dvs det finns redan ett arbete utfört inom tre för att ge den stöd för e-sim.

Det har skrivits i trådar att Tre håller på att arbeta för att e-sim skall stödjas på Pixel 2 och sen en tråd med att det arbetas på att stödja även Pixel 3. Inget av dessa arbeten tycks ha blivit klart.

Det är bra om man stödjer aktuella klockar som säljs nu. Fråga Tre England hur man gör!

Om det inte kommer att fungera får vi byta operatör.....

Bäst svar av Limpen

Hej ​@Halta!

Tack för att du lyfter frågan. För att hålla diskussionen samlad och lätt att följa för alla hänvisar jag vidare till den pågående tråden om Pixel Watch och eSIM, där samma ämne redan diskuteras:

Kort sammanfattat även här: vi har i dagsläget ingen information att dela kring stöd för eSIM till Pixel-klockorna, oavsett modell. Om eller när stöd kan komma är inget vi kan gå in på i nuläget.

2 svar

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • Svar
  • December 18, 2025

Hej ​@Halta!

Tack för att du lyfter frågan. För att hålla diskussionen samlad och lätt att följa för alla hänvisar jag vidare till den pågående tråden om Pixel Watch och eSIM, där samma ämne redan diskuteras:

Kort sammanfattat även här: vi har i dagsläget ingen information att dela kring stöd för eSIM till Pixel-klockorna, oavsett modell. Om eller när stöd kan komma är inget vi kan gå in på i nuläget.

• Trådskapare
  • Rookie
  • December 18, 2025

Jag förstår att det är bra med en tråd för e-sim för Pixel serien men att gömma den under rubrik som indikerar att det är något som bara önskas av Pixel Watch 2 användare gör att TRE och följare av forumet inte tycker det är aktuellt.

@Limpen Kan du ändra rubriken till E-sim till PIXEL WATCH ?