Skip to main content
News

Apple One Tips!

  • 24 August 2023
  • 29 svar
  • 1091 visningar
Apple One Tips!

Hos Tre kan du skaffa Apple tv+ som en separat tjänst, eller samtliga Apple tjänster som ett paket (tv+, iCloud, Arcade och Music) som kallas Apple One - direkt i ditt abonnemang till ett bättre pris! 😍

 

Lägg till Apple One/ Apple TV+ här!

Skaffa tjänsten

 

 

Apple One

Du kan nu skaffa Apple One direkt på ditt 3Abonnemang!

Apple One är ett paket med fyra Apple-abonnemang till en lägre månads­kostnad.
Det ingår 50 GB lagring i iCloud+, streama serier och filmer med TV+, lyssna på musik med Music och spela roliga spel med Arcade. Läs mer om tjänsterna här nedanför!

 


 

 

 

 

 

Apple TV+

Ingår i Apple One, eller kan läggas till separat

Apple TV+ är en streamingtjänst med Apple Originals-produktioner. Bland annat prisbelönta serier som Ted Lasso, The morning show eller SEE, banbrytande dokumentärer, komedier och underhållning för barn. Varje månad kommer nytt Apple Originals-innehåll. Så här lägger du till Apple tv+.

Serietips!

  • Ted Lasso:
    Vinnare av 11 Emmys, denna komediserie handlar om amerikanske Ted Lasso som reser till England för att coacha fotbollslaget AFC Richmond - trots att han inte kan värst mycket om sporten… Se trailer här:

     

  • Slow Horses:
    Jackson Lamb är chef över Slough House, en avdelning i MI5 där alla som klantat sig hamnar. Bara en massa struntuppdrag, tills nyanställde River Cartwright får ett genombrott.
    Se Trailer här:

     

     

 


 

 

 

 

 

 

 

Apple Music

Ingår i Apple One

Apple Music är en streamingtjänst där du kan lyssna på över 100 miljoner reklamfria låtar. Du kan ladda ner dina favoritlåtar och lyssna på dem offline, hänga med i låttexter, lyssna på alla dina favoritenheter, få tips på ny musik som passar dig, frossa i våra redaktörers spellistor med utvalda låtar och mycket mer. Allt detta plus exklusivt originalinnehåll. Så här lägger du till Apple One.

Flytta över spellistor till Apple Music

Det finns flertalet tredjeparts appar som erbjuder flytt av spellistor, vi och Apple rekommenderar att använda freeyourmusic

  1. Ladda ner appen freeyourmusic
  2. Logga in på ditt Spotify och Apple Music konto (dubbelkolla att ”sync music” är på i inställningarna för Apple Music)
  3. Välj vilka spellistor som du vill föra över
  4. Med gratisversionen finns en gräns på 100 låtar per spellista.
  5. Betalversionen kostar 144kr och då kan man föra över alla spellistor samtidigt och det finns ingen gräns på antal låtar. 

Ett alternativ till freeyourmusic är Soundiiz. Soundiiz fungerar likadant och har en gräns på 200 låtar i gratisversionen. 

  Unika funktioner:

  • Lossless Audio:
    Lossless-komprimering är en sorts komprimering som bevarar alla data i ursprungsfilen. Apple har utvecklat en egen teknik för komprimering av Lossless-ljud, vilket gör att när du lyssnar på låten, så hör du den precis som den var menad att låta.
     
  • Spatial Audio/rumsligt ljud:
    Rumsligt ljud som följer huvudet dynamiskt ger filmen, videoklippet eller låten du lyssnar på en biokänsla, så att det känns som om ljudet kommer från alla vinklar.
    Enheter som kan använda rumsligt ljud är Apple enheters inbyggda högtalare, Airpods 3rd gen, Airpods Pro 1 & 2 samt AirPods Max.

 


 

 

 

 

 

 

Apple Arcade

Ingår i Apple One

Den ultimata samlingen mobilspel direkt i telefonen, paddan, Apple TV:n - helt reklamfritt! I Arcade hittar du allt från gamla klassiker som Fruit ninja, fartfyllda Asphalt 8 eller kanske Football Manager 2023 för den fotbollsintresserade. Så här lägger du till Apple One.

Speltips!

  • Bloons Tower Defense 6:
    Klassiskt tower-defense spel där du poppar ballonger med hjälp av olika torn. Sätt ut dem en och en där målet är att klara av rundor som blir svårare och svårare genom att poppa alla ballonger innan de når slutet av banan!
     

 

 

 

 

 

 

iCloud+

Ingår i Apple One

Allt lagringsutrymme du behöver för att kopiera dina bilder, videor, anteckningar och filer på ett säkert och smidigt sätt. Och sedan komma åt dem när du vill, från alla dina enheter. Du får snabbt fram det vikigaste, kan hålla igång samtalet och dela saker enkelt med vänner och familj. Allt med förbättrat integritetsskydd för dig och dina data. Det är det fantastiska med iCloud. Så här lägger du till Apple One.

Vi rekommenderar:

  • Dela filer lätt som en plätt:
    Använder du Apple kretsloppet är det superenkelt att dela filer direkt genom AirDrop, bjuda in andra personer till dina mappar, eller att bara slänga iväg en länk till filen/mappen du vill dela.
     
  • Enkel tillgång på alla dina Apple enheter:
    iCloud är kopplat till ditt Apple-ID, vilket gör det superlätt att komma åt alla dina filer på andra Apple-enheter. Logga in så är du good to go!

Har ni någon favorit-tjänst/funktion från Apple? 🤔


Gillar generellt sett Tv+, nu har jag bara sett typ två serier men kvalitet är skyhög. Spelen som ingår i arcade är riktigt bra men gillar inte att spela på lur…
Såklart har man ju music pga den enorma kvalitetskillnaden mot Spotify. 

Och lagring. They got me för länge sen. 


Slow horses är så otroligt bra. Jäklar vilken serie, alla måste se den nu!


@Chipsgeneralen Jag håller med helt! och jag är egentligen inte den som brukar spela på mobilen, men BTD6 som jag skrev om är faktiskt otroligt kul och optimerat för mobilen! 👌 Känns liksom inte “meckigt” att spela det.

Värt att testa i alla fall, om du ändå har 3 månader gratis!


Vilken underbar nyhet! Smidigt att kunna ta det direkt på abonnemanget och något billigare. 👌🏻

Nyttjar inte Arcade så mycket men övriga tjänster är nästan ett måste om man vill ha hela Apple upplevelsen. 

Utöver redan nämnda Apple TV+ Orginals så vill jag verkligen tipsa om ”For All Mankind”. Riktigt bra!

 

Passar på att ställa en fråga. Apple One har inte 2TB lagring som alternativ, vilket jag använder idag. Så har inte vågat byta till Apple One. 
 

Någon som har haft 2TB och bytt till Apple One? Vad händer med lagringen och priset?
 

 


Passar på att ställa en fråga. Apple One har inte 2TB lagring som alternativ, vilket jag använder idag. Så har inte vågat byta till Apple One. 
 

Någon som har haft 2TB och bytt till Apple One? Vad händer med lagringen och priset?

 

@Taggen De 50GB som ingår i Apple One läggs till utöver de 2TB som du redan har - totalt 2.05TB 😊

Skulle du dock ha iCloud 50GB sedan innan, och att du skaffar Apple One, så slås de ihop - och du betalar enbart för Apple One med 50GB lagringsutrymme.


Passar på att ställa en fråga. Apple One har inte 2TB lagring som alternativ, vilket jag använder idag. Så har inte vågat byta till Apple One. 
 

Någon som har haft 2TB och bytt till Apple One? Vad händer med lagringen och priset?

 

@Taggen De 50GB som ingår i Apple One läggs till utöver de 2TB som du redan har - totalt 2.05TB 😊

Skulle du dock ha iCloud 50GB sedan innan, och att du skaffar Apple One, så slås de ihop - och du betalar enbart för Apple One med 50GB lagringsutrymme.


Ja men se där, jag som varit orolig! 😄 It just works som vanligt då. 
Tack @JeppePeppe 


@JeppePeppe Smidigt med detta! Verkar dock lite oklart vilken tjänst som ger tillgång till högsta hastigheten? Är det skillnad på pris för den gentemot den som behåller vanliga hastigheten? Det ser nämligen ut som att 3Snabbast med Apple One (enskild eller familj) blir billigare än de andra, där snabbast inte verkar ingå?


@JeppePeppe Smidigt med detta! Verkar dock lite oklart vilken tjänst som ger tillgång till högsta hastigheten? Är det skillnad på pris för den gentemot den som behåller vanliga hastigheten? Det ser nämligen ut som att 3Snabbast med Apple One (enskild eller familj) blir billigare än de andra, där snabbast inte verkar ingå?

 

@Pettersson  Det stämmer! Exempelvis: Du kan välja Apple One Inkl. 3Snabbast för 169 kr/mån. Är du inte intresserad av högsta hastigheten så kan du istället ta Apple One med 3 månader gratis - då är månadskostnaden efter den fria perioden högre (199 kr/mån). 

Ifall du har 3Snabbast idag redan separat, så kan du naturligtvis ta 3 månader gratis - men efter gratisperioden så kommer det vara dyrare än ifall du tar Apple One Inkl. 3Snabbast. Det är ju ingen bindningstid, så du kan ju testa på hur du vill och säga upp om du skulle vilja 😊

Hoppas att det besvarade frågan - annars får du bara hojta till! ⭐️


@JeppePeppe Då hänger jag med! Kommer priserna hållas liknande framöver också eller kommer 3Snabbast-alternativet att höjas?


@JeppePeppe En fråga till, om jag skulle välja abonnemanget där Apple One följer med, går det att “uppgradera” till familj - eller behövs då ett abonnemang utan Apple One?


@Pettersson 

@JeppePeppe Då hänger jag med! Kommer priserna hållas liknande framöver också eller kommer 3Snabbast-alternativet att höjas?

Vi har inga planer på att ändra priset, så det tror jag inte! Det pris som är just nu är det som gäller 😊

 

@JeppePeppe En fråga till, om jag skulle välja abonnemanget där Apple One följer med, går det att “uppgradera” till familj - eller behövs då ett abonnemang utan Apple One?

Det går absolut att uppgradera till Apple One familj - priset ökas då med 50 kr/mån 😊


Apple One familj
 

Halloj, 

Upp till fem, står det. Min fru har ett huvudabonnemang, sen har jag, vår son, dotter och barnbarn (5 personer) så då antar jag att alla kan ta del av Apple One familj?

Alla kan se Apple TV+

Lyssna på Apple Music

Spela på Apple Arcade

Och ha iCloud+

Men fråga om iCloud+ - hur mycket ingår? Får alla 50gb? Och jag, samt huvudabonnemanget har redan iCloud 50gb måste vi säga upp? 

Och, vi har Apple TV+ - det får jag säga upp, antar jag?

 

 


@pjnorman Det är totalt fem användare som kan använda Apple One Family. Alla får då tillgång till Apple Music, TV+, Arcade och iCloud+. Det är totalt 200GB som ni delar på - era filer och det ni har är fortsatt separerat och privat, men utrymmet delas. Om ni behöver mer utrymme kan ni köpa till det, det är då samma priser som gäller som för en enskild person. 

Din 50GB lagring sägs upp automatiskt när du skaffar Apple One. Här finns en sida hos Apple som förklarar vad som händer med din lagring beroende på vilken du har idag. 


@pjnorman Det är totalt fem användare som kan använda Apple One Family. Alla får då tillgång till Apple Music, TV+, Arcade och iCloud+. Det är totalt 200GB som ni delar på - era filer och det ni har är fortsatt separerat och privat, men utrymmet delas. Om ni behöver mer utrymme kan ni köpa till det, det är då samma priser som gäller som för en enskild person. 

Din 50GB lagring sägs upp automatiskt när du skaffar Apple One. Här finns en sida hos Apple som förklarar vad som händer med din lagring beroende på vilken du har idag. 

Stort tack, Pettersson och trevlig kväll


Hej
Beställde Apple One family för en stund sedan. Hur lång tid tar det innan man får nån form av bekräftelse att det är klart?


@pjnorman Fick du ett SMS när du beställde tjänsten med en länk i? Har du fått igång allt nu?


@pjnorman Fick du ett SMS när du beställde tjänsten med en länk i? Har du fått igång allt nu?

 

Tjenixen, 

Vi beställde, min fru är Samordnaren - och allt verkar fungera utom just Apple Music

 

Samordnar-konto, huvudkontot + 3 konton till

Som det verkar så är Apple TV+ igång, Apple Arcade igång, på iCloud+ står det nu 200GB - känns rätt, men när vi andra, skall starta Music så får vi felet: “Kan inte ansluta”. För huvudkontot fungerar det. Kollar jag, inne i musik-appen och kontoinställningar, så vill den att jag skaffar ett abonnemang

:-) jobbig jag känner mig


@pjnorman Fick du ett SMS när du beställde tjänsten med en länk i? Har du fått igång allt nu?

 

Tjenixen, 

Vi beställde, min fru är Samordnaren - och allt verkar fungera utom just Apple Music

 

Samordnar-konto, huvudkontot + 3 konton till

Som det verkar så är Apple TV+ igång, Apple Arcade igång, på iCloud+ står det nu 200GB - känns rätt, men när vi andra, skall starta Music så får vi felet: “Kan inte ansluta”. För huvudkontot fungerar det. Kollar jag, inne i musik-appen och kontoinställningar, så vill den att jag skaffar ett abonnemang

:-) jobbig jag känner mig

Och det verkar som Apple Music fungerar på min macbook och på Apple TV - men mitt konto, som alltså inte är samordnare-kontot. Så det verkar bara vara på iPhone som Musik inte fungerar


Så, nu efter ett knappt dygn, så verkar allt fungera för oss alla…

 

TV+, Arcade och iCloud+ verkade kicka igång direkt, men vi hade alla utom Samordnaren problem med Music. 

Efter ett tag, några timmar, så testade jag (Vuxen, inte samordnare) Musik på boxen, Apple TV och där fungerade. Jag testade även på Macbook och det fungerade. Det fungerade fortfarande inte på mobilen.

Vi har uppdaterat iOS, dubbelkollade så alla hade rätt apple id - men det fungerade inte på mobilerna. “Kan ej ansluta”

Fram till kvällskvisten igår hade det inte kommit igång - men idag på förmiddagen fungerar alla produkterna på Apple One och förhoppningsvis för alla familjemedlemmarna. 

Tack och bock!


@pjnorman Konstigt att det inte hoppade igång överallt direkt… Om det skulle krångla igen, testa att logga ut från iCloud för köp och medier och in igen. 😅 Hoppas att det håller sig igång nu! 


@pjnorman Konstigt att det inte hoppade igång överallt direkt… Om det skulle krångla igen, testa att logga ut från iCloud för köp och medier och in igen. 😅 Hoppas att det håller sig igång nu! 

 

Tackar, skall hålla det i minnet - förhoppningsvis är det stabilt fr o m nu 👍


Jag har redan Apple One sedan länge och när jag försöker lägga till erbjudandet får jag bara ett felmeddelande från Apple. Det borde ju fungera så att erbjudandet ger rabatt på det abonnemang man redan har men så verkar det inte fungera.


@agpath Hej,

 

vad får du för felmeddelande? 

 

När du skaffar Apple One från Tre flyttas även själva abonnemanget till Tre. Om du har någon enstaka tjänst kommer denna att avslutas för att ingå i Apple One från Tre, du får självklart en återbetalning för den resterande tiden. Har du redan Apple One bör det fungera på motsvarande sätt. 


Jag har Apple One Family som betalas via Apple Pay. Kommer inte ihåg exakt men det var något med att erbjudandet inte går att applicera på detta abonnemang. Nu har jag inte mobilabonnemang hos Tre utan endast bredband, men oavsett så fick jag erbjudandet. 


Lämna en kommentar