Skip to main content
F.A.Q.

Vad är AirTag?

• 5 januari 2022
  • 3 svar
  • 337 visningar
Vad är AirTag?
JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37

Tappar du lätt bort dina saker, vill du hålla koll på vart katten befinner sig eller är du helt enkelt lite sugen på ny Apple Accessoar? Då kan Apple AirTag vara något för dig.

AirTag är en spårare/tracker direkt från Apple som låter dig hålla koll på dina prylar och spara dem direkt i iCloud. Till skillnad från andra tredjeparts-varianter så är AirTag synkad med ditt iCloud så att du alltid kan se de föremål du satt fast din AirTag direkt via den nya fliken “Föremål” i din “Hitta” app. 

iCloud och Hitta.

Men har du nu olyckligtvis tappat säg - dina nycklar på bussen och du har en AirTag på den, så kan du via “Hitta” se exakt vart den befinner sig. Tagen använder sig av platstjänster precis som dina andra Apple-enheter men du finner denna istället under den nya kategorin “Föremål”. 

Utöver nycklar så finns det naturligtvis en mängd olika föremål idag inlagda som alternativ när du kommer igång med din AirTag - exempelvis: Ryggsäck, cykel, plånbok, bagage, din katt/hund eller varför inte på fjärrkontrollen!

Pinga den i närheten.

Förutom att du ser vart den befinner sig via kartor/Hitta i din telefon, så kan du även få en väldigt specifik navigering om vart exakt den är ifall du är i närheten.

Du kan välja att den ska spela upp ett ljud med sina inbyggda högtalare eller så kan du använda den nya fantastiska funktionen som visar direkt i telefonen med en pil åt vilket håll- och hur långt avstånd du är från din AirTag. Går du närmre AirTagen så kommer du märka att vibrationerna blir mer intensiva och indikationerna blir tydligare och tillslut har du hittat den. :heart_eyes:

:speech_balloon: Vad tycker du om AirTag? Själv har jag en på mina nycklar - Vad använder du din till? 

Hjälpte inlägget dig med din fråga?

3 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 5 januari 2022

AirTags är det smidigaste jag har använt! Har en en på nycklarna, i gymväskan och i mina resväskor. Sjukt smidigt att kunna se var min resväska faktiskt befinner sig på flygplatsen - så jag vet när jag behöver resa mig upp och börja röra mig mot bagagebandet. 😅

JeppePeppe
Community Manager
Forum|alt.badge.img+37
  • Skribent
  • Community Manager
  • 1405 kommentarer
  • 6 januari 2022

@Pettersson Tipset med resväskan är det bästa jag läst! Hade jag aldrig tänkt på om du inte skrivit det, hur smart som helst 😍

Ska skaffa fler, specifikt för datorväskan - men även om jag skaffar cykel till sommaren så kan det vara bra har jag tänkt.

Chipsgeneralen
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+38
  • Superhjälte
  • 1047 kommentarer
  • 6 januari 2022

Funderar starkt på att skaffa en till cykeln. Får bli till sommaren när det cyklas mer :) 

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies