Måndagens Apple Keynote innehöll nya mobiler, nya tillbehör och mer information om AI-funktionerna som kommer till iPhone snart. Vad tycker ni om det nya?
Mina favoriter från keynoten:
AirPods 4 med aktiv brusreducering
Kanske är en unpopular opinion men jag har svårt för hörlurar med silikonpluppar, så jag föredrar verkligen formen av den nuvarande AirPods Gen 3. Det den saknat enligt mig, är aktiv brusreducering. Fantastiskt med ett alternativ mellan de “vanliga AirPods” och AirPods Pro som gör att jag kan filtrera ut bakgrundsljudet på bussen
Kamerareglage på iPhone
Absolut ett välkommet tillägg för den kameraintresserade! Ser flera fördelar med denna:
- Fånga ögonblicket snabbt med ett knapptryck, utan att behöva navigera till kameraappen
- Ändra exponering, skärpa, objektiv och zooma enkelt direkt med ett finger genom att svepa över reglaget
- Olika klick: exempelvis ett vanligt snabbt klick är ett foto, håll in för att börja filma, dubbelklick för att ändra inställningar
Apple Intelligence
Jag tror verkligen att Siri kommer kunna nyttjas otroligt! Allt från att leta fram bilder du inte hittar, boka in saker i kalendern som du och kompisen pratade om över iMessage, sammanfatta mejl eller konversationer och mycket mer!
Vad tycker ni om det nya som kommer?
Vad är era favoriter? Hade ni hoppats på något annat, och i så fall vad?