I ported my number from Tele2 hoping that I would be able to use 5G on my new iPhone. But unfortunately, I don’t even get a proper signal at the place I live (the coverage map shows very strong 5G signal!!)
The signal bars disappear very frequently.
Could someone confirm the correct settings to get a strong 5G? Or, is that just non-existent?
Can I go back to Tele2? At least I used to get a strong 4G.
Bäst svar av Pettersson
Hi,
as always the network coverage can be different, depending on where you are in relation to the cell site. What you can do, if the 5G does not work for you, is to deactivate 5G and see if the 4G-signal works better for you.
If that doesn't work better, contact 3 customer care and they'll be able to look at it further for you. You can call them on 0735 300 400 Monday to Friday 08am - 7pm.
as always the network coverage can be different, depending on where you are in relation to the cell site. What you can do, if the 5G does not work for you, is to deactivate 5G and see if the 4G-signal works better for you.
If that doesn't work better, contact 3 customer care and they'll be able to look at it further for you. You can call them on 0735 300 400 Monday to Friday 08am - 7pm.
För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte. Läs mer om vår cookiepolicy
För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.