Hej,
Jag har ett 3Bredband Hemma abonnemang, en 5G router "Huawei 5G CPE Pro 2" och bor mitt i Enskede där det ska vara väldigt bra 5G täckning enligt täckningskartan.
Hur kommer det sig att jag ändå bara får 4G uppkoppling?
Hej,
Jag har ett 3Bredband Hemma abonnemang, en 5G router "Huawei 5G CPE Pro 2" och bor mitt i Enskede där det ska vara väldigt bra 5G täckning enligt täckningskartan.
Hur kommer det sig att jag ändå bara får 4G uppkoppling?
Bäst svar av Pettersson
idag fungerar 5G endast med 3Surfa-abonnemangen, dvs. mobilabonnemangen. På 3s hemsida kan du se vilka enheter som för tillfället ska fungera i deras 5G-nät, det är endast mobiltelefoner i nuläget.
I takt med att fler frekvenser blir tillgängliga och att 5G-nätet byggs ut kommer nog fler abonnemangsformer att lanseras med tillgång till 5G-nätet.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
3Community är ett publikt forum. Vänligen dela inte känsliga uppgifter som exempelvis mobilnummer, personnummer, fullständigt namn eller adress.
3Community är ett publikt forum. Vänligen dela inte känsliga uppgifter som exempelvis mobilnummer, personnummer, fullständigt namn eller adress.