Fråga

bredband

  • 12 August 2023
  • 2 svar
  • 30 visningar

JAG KÖPTE EN JÄVLA WIFI AV ER OCH DEN KOM UTAN MICRO SD!!!!

VAD I HELA HELVETET HAR JAG FÖR ANVÄNDNING AV EN ROUTER SOM INTE ENS GÅR ATT ANVÄNDA?!!?!!


2 svar

Användarnivå 1

Hej

Jag gissar att du med WiFi menar en 5G router, och att du med microSD avser en SIM kort plats.
Naturligtvis så har alla 5G routrar plats för ett SIM kort, vilken router är det du har köpt?

Om du verkligen menar att du förväntade dig en router med en inbyggd microSD minneskortläsare så finns de nog inte längre, tidigare fanns det vissa modeller av mobil-routrar som hade en microSD kortplats för att dela filer i det lokala nätverket, men jag känner inte till någon aktuell modell som har den funktionen. Jag tror det beror på att de flesta numera använder iCloud, OneDrive, DropBox eller liknande tjänster för att dela dokument.

 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @Nykomling! 👋

Precis som @AndersE skriver så kommer den inte med någon inbyggd minneskortläsare. SIM-kortet, som jag antar att du menar, kommer inte förinstallerad i routern, utan ska ligga i lådan som routern kom i. Jag har förstått det som att den kan vara bra på att gömma sig ibland, så jag rekommenderar att ta en extra titt i lådan, bland pappren osv. 🕵

Ifall SIM-kortet vägrar att visa sig, så går det att beställa hem ett nytt direkt via Mitt3, via kundservice eller ifall du besöker en 3Butik.

Svara