Mitt internet är för långsamt trots att jag prenumererar på 1000 megabit. Och jag har bara 30-40 max. Vad ska jag göra åt det? Dessutom en väldigt svag router. Tack.
Nu hänger jag inte med. Tre har inget abonnemang som utlovar 1000 Mbps. Låter som ett mobilt bredand. 30-40 Mbps är rätt normalt för 4G och 5G n1. Ska du ha snabbare måste du ha C-band och då kanske du kan få 300-600 Mbps som bäst.
Vad (Bild borttagen då det innehöll känsliga uppgifter)
är detta då?
Abonnemanget heter Max 1000 ja men det betyder inte att du har 1Gbit hela tiden..
Många faktorer som spelar in.. Man räknar vid bra förhållande ligger hastigheterna på 200-600 Mbit.. ibland även över 1000Mbit
Var är detta? Finns 5G+ (C-band) på platsen? Om inte så är det inte lönt att ha Max 1000 utan det räcker med 150.
Tack för svaret! Men min internethastighet är bara 30-40 megabit. Jag valde specifikt denna tariff, men den fungerar inte ens vid 150 megabit. Hur kan jag fixa detta? Tack.
Tack för svaret! Men min internethastighet är bara 30-40 megabit. Jag valde specifikt denna tariff, men den fungerar inte ens vid 150 megabit. Hur kan jag fixa detta? Tack.
Var exakt är detta? Hur ser täckningskartan ut för platsen? Vilken router använder du?
Rent allmänt handlar det om att testa placering av routern på olika platser i huset. Kontrollera signalstyrkan med för routern relevant app. Det finns många inlägg om just detta som går att söka fram.
ladda ner appen Speedtest till din telefon och testa med den istället. Det är denna app: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zwanoo.android.speedtest
Vad får du för resultat där, om du låter hela testet att bli färdigt?
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.