Hejsan , @NRobert
Jag har försökt hitta WPS knappen som dom döpt till 2.0 . Men hittar ingen knapp i manuallen över den . Och jag börjar fundera på om det är en digital wps funktion dom har i sin app eller i webbanvändargränssnittet .
För den kan hjälpa för att ansluta utan att man behöver ange lösenordet .Och då kanske det förändrs och funkar därefter. Men om du hittar det kallas WPS , så ska routern vara fri under ca 2 min för att enheter ska kunna ansluta utan behöva ange lösenordet . Den lär sig in det av sig självt med den funktionen helt enkelt .
Får du samma resultat oberende om du ansluter med 2.4 eller 5 Ghz valen av wifi ?
Men iaf kan det vara bra att ha appen. Förstod det som den finns på både iPhone & iPad.
Sen kanske det kan vara bra att ta en kik om man kan hittar funktionen update för firmware / mjukvaran för den . Ifall den inte lyckats lösa och uppdatera själv. Speciellt eftersom du fick hem den idag , så kanske det finns någon , eller att den är såppas självständig och uppdarerar sig själv under natten eller väntar tills den lärt sig när det passar .
Men för övrigt så kan det vara bra att starta om samtliga 3 enheter. Även så kan det vara bra att kika så även telefon & ipaden är uppdaterade med senaste programmjukvaran under inställningar . Bra då att också ha pin-kod och sin lösenkod i ordning när det startas upp igen .
Man kan även testa och ändra lösenorden för båda wifi valen .
Härifrån kan du ta ner appen om du inte redan gjort detta .
https://inseego.com/products/software-services/inseego-mobile-app/
Och sist men inte minst , så kan det vara aktuellt med en fabriksåterställning om inget löser det problemet.
Men om inget löser sig efter att saker är uppdaterat till senaste och så . Så får vi fundera lite mer helt enkelt.
ha de gottans!
Mvh F