Skip to main content
Nykomling
May 6, 2024
Besvarat

bredband via router utan sim-kort

• May 6, 2024
  • 16 svar
  • 894 visningar

Jag har en TP-link Archer C50 router och den saknar plats för sim-kort. Hur aktiverar jag då mitt internet från 3?

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 👋🏻 , @Farneman87 

Den routern du har , är en vanlig router som inte har 3G /4G eller 5G teknik inbyggt och därmed saknar SIM-Kort plats . 

Tre har en jättebra router som är förberedd för detta på sin hemsida .

/ F 

16 svar

frodrik91
Superhjälte
Superhjälte
May 6, 2024

Hejsan 👋🏻 , @Farneman87 

Den routern du har , är en vanlig router som inte har 3G /4G eller 5G teknik inbyggt och därmed saknar SIM-Kort plats . 

Tre har en jättebra router som är förberedd för detta på sin hemsida .

/ F 

- Varför får man ta in mobiler i badhuset? - Vet inte??? - Mobilerna har simkort...
JeppePeppe
Community Manager
Community Manager
May 8, 2024

// Inlägget har flyttats till Bredband //

Har detta inlägg hjälpt med din fråga? Ge en tumme upp! Har din fråga besvarats? Markera det som ”Bästa svar”, så hjälper du andra framöver.
Rookie
May 15, 2024

? Det ār nu jag som vąntar på svar....

Superhjälte
May 15, 2024

@Miran spiran Vad väntar du på för svar? Vad behöver du hjälp med? 

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
Rookie
May 23, 2024

Har simkort (isatt)men står 'simkort saknas") bôr jag gôra vad? 

Rookie
May 23, 2024

Fõr òvr. Vill gârna bet. May mânads faktura i tid fôr omvâxlings skulle😉. Tacksam få OCR + totalsumman. MVH miran

Rookie
November 12, 2024

Hej !

Kan man använda en sim korts läsare istället för att köpa en ny router ?

Superhjälte
November 12, 2024

@Nicklas innebandy Hej,

om din router har stöd för en extern simkortsläsare bör det fungera. Gissningsvis är stödet för detta begränsat då det behövs mer hårdvara och antenner. Tre kommer inte lämna någon funktionsgaranti, du bör därför kontrollera med tillverkaren av din router för att se vad den har för stöd. 

Har mitt svar hjälpt dig? Gilla eller markera som bästa svar för att hjälpa andra 🤓
Hjälte
November 13, 2024

Hej !

Kan man använda en sim korts läsare istället för att köpa en ny router ?

Nej, det kommer inte att funka (utan att gissa, nej).

Rookie
November 13, 2024

Okej

så du tror att det inte blir bra kvalitet exempelvis när man ska titta på sport på tvn ?