Skip to main content
Svar

Bredband1000

  • August 15, 2025
  • 12 svar
  • 103 visningar

Varför har jag så dålig hastighet på mitt bredband? 

Bäst svar av Pettersson

@Slim97 Gör så att du ringer till Tre och pratar med deras bredbandssupport för att se vad som går att göra vidare då du har testat en hel del saker redan, du hittar kontaktuppgifter här.

12 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • August 16, 2025

@Slim97 Hej,

 

vad får du för hastighet på ditt bredband? Samt vilken router använder du, är du ansluten med kabel eller trådlöst när du testar?

Med 3Bredband 1000 är maxhastigheten 1000Mbit/s, normal hastighet om du har 5G+-täckning är 200-600Mbit/s.


  • Trådskapare
  • Rookie
  • August 16, 2025

 


  • Trådskapare
  • Rookie
  • August 16, 2025

Har en zyxel NR5103EV3 stog att jag inte skulle ha i fiberanslutningen för den kunna störa signalen så kör via simkortet 


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • August 16, 2025

@Slim97 Hej,

 

det stämmer bra att du inte ska ha fiberanslutningen inkopplad. I vilken färg lyser lamporna på framsidan? Har du testat att flytta routern närmare ett fönster för att se om hastigheten blir bättre? 


  • Trådskapare
  • Rookie
  • August 16, 2025

Ja står vud fönstret nu och det är den bästa hastigheten jag kan få som jag visade innan… Det skiftar med de 2 lamporna i mitten brukar lysa blått..


  • Trådskapare
  • Rookie
  • August 16, 2025

 


  • Trådskapare
  • Rookie
  • August 16, 2025

Ser oftast ut så men de 2 lamporna i mitten kan skifta ibland och byta till grönt ljus


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • August 17, 2025

@Slim97 Hm, det ser bra ut. Har du fönster åt ett annat håll, har du möjlighet att placera routern där istället för att se om hastigheten blir bättre? 


  • Trådskapare
  • Rookie
  • August 17, 2025

Har testat och blir sämre om jag flyttar routern


Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • Svar
  • August 18, 2025

@Slim97 Gör så att du ringer till Tre och pratar med deras bredbandssupport för att se vad som går att göra vidare då du har testat en hel del saker redan, du hittar kontaktuppgifter här.


Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • August 18, 2025

Mycket gedigen felsökning, kul att se! 🙂

@Slim97 Återkom gärna när du pratat med bredbandsavdelningen, det kan säkert vara värdefullt för fler att ta del av lösningen! 


  • Trådskapare
  • Rookie
  • August 18, 2025

@Slim97 Gör så att du ringer till Tre och pratar med deras bredbandssupport för att se vad som går att göra vidare då du har testat en hel del saker redan, du hittar kontaktuppgifter här.

Tack för hjälpen ska göra det så postar jag när det är löst