Skip to main content

Hej. 
 

Vårt bredband är extremt segt, och vi förstår inte varför. Vi har prövat att starta om routern, och alla lampor som ska lysa, lyser. 
 

Behöver hjälp då det är väldigt irriterande. 

@DanishFlower Hej,

 

har det fungerat bättre tidigare? När började ni uppleva att det går långsamt? 

Om du gör ett test på fast.com med en dator, helst ansluten med kabel till routern, vad får du för resultat då?


Vi installerade allt igår. Redan från början var det segt. Ett tag fungerande det inte alls. Får kolla upp det när jag kommer hem i såna fall. 


@DanishFlower Hej,

 

har det fungerat bättre tidigare? När började ni uppleva att det går långsamt? 

Om du gör ett test på fast.com med en dator, helst ansluten med kabel till routern, vad får du för resultat då?

Jag skulle rekommendera Speedtest.com. Då kan du välja att mäta mot en av Hi3Gs servrar och slipper att pingen ska routa runt en massa innan det kommer fram. Brukar ofta ge betydligt bättre hastigheter än exempelvis bredbandskollen. Sen bör man mäta vid olika tidpunkter. Kvällar brukar vara sämsta tänkbara. Bäst fart brukar det vara under mycket tidiga morgnar när det nästan inte är någon surf eller streamingtrafik igång från alla andra som delar på samma basstationer.


Lämna en kommentar