Besvarat

Dålig hastighet på mobilt bredband

  • 26 January 2019
  • 1 svar
  • 1376 visningar

Får ett tag sen, tecknade jag en Mobilbredband abonnemang hos 3 .
Jag hade ett avtal med tele2 med en abonnemang på 100 GB och när jag fick erbjudande att teckna ett abonnemang med lägre pris och 400 GB, kände jag mig väldigt nöjd och förväntade att jag skulle få ännu snabbare hastighet.
jag bor på landet och titta på tv via mobila bredbandet och direkt efter bytte började det krångla med TV och jag trodde att det var fel på TV dossan och tog det med mig i butiken som jag hade köpt det och där fungerade dossan hur bra som helst.

Jag fick tipset att kolla min hastighet och när jag kollade via Bredbandskollen, blev jag väldigt besviken på resultatet.

Jag ringde till tekniska sporten på Mitt 3 och fick en hel del tips och har gjort nu allt men utan någon förbättring.
Av en hastighet på 10-80 Mbit/s mobilt, har jag bara0,90 Mbit/s.

Jag känner mig grund lurad av Tre och har tecknat en Abonnemang på två år och vet inte hur jag kan gå vidare och häva köpet.
Är det någon som kan hjälpa mig med detta?
jag är tacksam för alla tips.
MVH
Daniel

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till bredband - Ämnets titel har redigerats för att reflektera innehållet bättre
icon

Bäst svar av Pettersson 28 January 2019, 08:54

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej,

om din hastighet inte är bra och du har pratat med teknisk support och följt deras tips är det bästa om du ringer igen och gör en felanmälan. Då får teknikerna kolla på det och se över möjliga lösningar. Om du inte ens får ut 1Mbit/s är det självklart inte speciellt bra.

Numret är 0735-300 400 🙂

Svara