Skip to main content
Besvarat

dålig mottagning

  • 4 december 2023
  • 4 svar
  • 85 visningar

Hej. Jag har erat mobila nätverk i min bostad. Det är dålig mottagning på det och det buffrar när vi surfar eller streamar. Jag undrar om ni har en router med bra signal att erbjuda som jag kan prova med? Det vore tråkigt om jag behövde dra in fiber från gatan och behöva byta leverantör.

mvh Thea Carlsson 

Bäst svar av ChrisDragon

Hej Thea,

Jag kan relatera till problemen med dålig signal och buffring. Om bredbandroutern står nära tven så är det en bra idé är att placera mobilt bredbandsroutern närmare fönstret eller i en högre position för att förbättra mottagningen. Har funkat för mig när jag testade nära ett fönster.
Om det inte skulle bli bättre skulle jag kontakta kundtjänst för att se om de har några tips eller om det finns några förstärkare eller bättre utrustning tillgängliga. Hoppas detta hjälper till att förbättra din nätverksupplevelse!

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

4 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2681 kommentarer
  • 4 december 2023

@TC2002 Hej,

 

fungerar det olika bra på olika platser i bostaden? 


Forum|alt.badge.img+2
  • Proffs
  • 10 kommentarer
  • 4 december 2023

Hej Thea,


Om du främst använder mobil för att streama, överväg att placera din mobil närmare fönstret eller på en högre plats för att förbättra signalen.

Dessutom kan du kontrollera om det finns uppdateringar för din enhet och apparna du använder för streaming. Om problemet kvarstår, kan det vara värt att överväga en extern antenn eller förstärkare för bättre mottagning.


Hoppas detta hjälper!


  • Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 5 december 2023

@Pettersson hej, jag har mitt mobila bredband nära min tv som fortfarande buffrar.


Forum|alt.badge.img+2
  • Proffs
  • 10 kommentarer
  • Svar
  • 5 december 2023

Hej Thea,

Jag kan relatera till problemen med dålig signal och buffring. Om bredbandroutern står nära tven så är det en bra idé är att placera mobilt bredbandsroutern närmare fönstret eller i en högre position för att förbättra mottagningen. Har funkat för mig när jag testade nära ett fönster.
Om det inte skulle bli bättre skulle jag kontakta kundtjänst för att se om de har några tips eller om det finns några förstärkare eller bättre utrustning tillgängliga. Hoppas detta hjälper till att förbättra din nätverksupplevelse!


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies