Skip to main content
Fråga

Dåligt internet

  • 21 juni 2022
  • 1 svar
  • 213 visningar

Hejsan! 

 

Fick ett internet abonemang hos er som funkade “helt ok” till en början men har i princip gått utför och blir bara sämre och sämre! :) får varken ut de jag ska ha ut och går i prinip inte att göra 2 saker samtidigt utan att båda “laggar” och i princip inte funkar. 
Kan inte spela någon form av spel och kolla på en yuotube video samtidigt utan att båda laggar och bara laddar och nu har de gått till så långt att jag inte ens kan spela ett simpelt spel utan att man antingen laggar så de inte går att spela eller att man till och med blir utkastad på grund av “dålig uppkoppling”

 

Mvh 

1 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 21 juni 2022

Hej , @Simon Runesson 

Tråkigt att de inte funkar så bra . Märks som sagt speciellt när man spelar och får hög svarstid .

Men kan ju kika lite om det kan bli något bättre iaf ! Det är ofta bra att testa olika fönster i boendet, för att ha något att gå, som verkar funka bäst !

Vad är det för router du har och är det 4G eller 5G . Samt vart ungefär är du på täckningskartan . För att se lite hur det ser ut i det området.

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

 

Vart är routern placerad och hur långt är det till datorerna / våningar  & har du gjort några bredbandstester för hastigheter & svarstid ?

 

http://www.bredbandskollen.se/

Mvh F


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies