Skip to main content

Hej. Jag har under flera månader tyckt att jag knappt har någon internet hemma. Ofta är jag helt utan... När det kommer igång klarar den knappt att göra Bredbandskollen. Jag har startat om routern men det hjälper inte. Finns det något annat jag kan göra? 

Hejsan 🙂, @Lidija 

 

( Tänk på att inte skriva ut personuppgifter , eftersom detta är ett öppet forum och inte direkta kundservice ) .

Tråkigt att höra att du upplever att mottagningen blivit sämre och med lägre hastigheter / prestanda.

Vad är det för Router du har för ditt bredband ? Märke & Modell.  Gäller det även mobil täckning för telefoner ? utan att vara kopplad på wifi.

 

Vart på kartan bor du ? Räcker med område / stad . ( lämna inte ut exakta adressen.

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

 

Har det fungerat bättre tidigare , Vad fick du för hastigheter / svarstider , samt är det något som ändrats på senare tid ?

Det du kan testa är att placera Routern på olika fönster ytor . För att se om det gör någon skillnad här och nu för dig.

 

Förstår att det inte kan bli svårt för dig coh göra sådana här tester och få ut någon information .

( Ta gärna en prinstscreen / bild om du kan. Alternativ använder “ Shift+WindowsKnapp+S “ så kan du skära till en bild och kopiera in bilden här. Eller bifoga. ) Annars räcker det med att säga hur det ser ut med dom olika teknikerna , och hur bra “färgen “ säger att möjligheterna för täckning är .

Vad får du för hastigheter/svarstider om du gör test på dessa 2 länkar ? Ta gärna tester från olika tidpunkter på dagarna .

 

https://www.bredbandskollen.se/

https://www.speedtest.net/

 

Om du har problem med täckningen och haft längre tid . Så är det bra att höra av sig till Kundservice och nämner detta .Och får diskutera om man behöver göra en täcknings “felanmälan “ , så tekniska avdelningen kan se över ärendet mer . Om inte dom på kundservice finner något innan dess.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

 

Mvh F


Lämna en kommentar