Besvarat

Fråga om router B525

  • 29 September 2018
  • 1 svar
  • 288 visningar

  • Registrerad användare
  • 0 kommentarer
Hej! Har fått ny router B525 ikväll men kopplar inte upp och visar sig att den gamla routern (kass) står kvar på mitt abonnemang. Finns det någon möjlighet att lösa detta nu när kundtjänst är stängt...? Tacksam för info.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till bredband
icon

Bäst svar av Pettersson 30 September 2018, 22:12

Visa original

1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40
Hej!

Har du hunnit lösa detta och fått igång ditt bredband?

Till att börja med så spelar det ingen roll vilken router som står inne på Mitt3, det är endast en identifikation av vilken enhet som anslutit till nätet. Det har inget att göra med vilken enhet som tillåts anslutning.

Gällande att routern inte kopplar upp så finns det lite olika saker som kan påverka. Jag skulle börja med att se till att simkortet sitter ordentligt isatt i din nya router och att det är rätt simkort som sitter i den. Ibland kommer nya routrar med ett nytt simkort förmonterat, då kan det i vissa fall krävas att det nya simkortet aktiveras. Aktivera ett simkort görs enkelt inne på Mitt3. Här finns mer information.

Berätta gärna hur det har gått för dig!

Svara