Skip to main content
Besvarat

Fråga om router B525

  • 29 september 2018
  • 1 svar
  • 292 visningar

  • Registrerad användare
Hej! Har fått ny router B525 ikväll men kopplar inte upp och visar sig att den gamla routern (kass) står kvar på mitt abonnemang. Finns det någon möjlighet att lösa detta nu när kundtjänst är stängt...? Tacksam för info.

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till bredband

Bäst svar av Pettersson

Hej!

Har du hunnit lösa detta och fått igång ditt bredband?

Till att börja med så spelar det ingen roll vilken router som står inne på Mitt3, det är endast en identifikation av vilken enhet som anslutit till nätet. Det har inget att göra med vilken enhet som tillåts anslutning.

Gällande att routern inte kopplar upp så finns det lite olika saker som kan påverka. Jag skulle börja med att se till att simkortet sitter ordentligt isatt i din nya router och att det är rätt simkort som sitter i den. Ibland kommer nya routrar med ett nytt simkort förmonterat, då kan det i vissa fall krävas att det nya simkortet aktiveras. Aktivera ett simkort görs enkelt inne på Mitt3. Här finns mer information.

Berätta gärna hur det har gått för dig!
Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

1 svar

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 2690 kommentarer
  • Svar
  • 30 september 2018
Hej!

Har du hunnit lösa detta och fått igång ditt bredband?

Till att börja med så spelar det ingen roll vilken router som står inne på Mitt3, det är endast en identifikation av vilken enhet som anslutit till nätet. Det har inget att göra med vilken enhet som tillåts anslutning.

Gällande att routern inte kopplar upp så finns det lite olika saker som kan påverka. Jag skulle börja med att se till att simkortet sitter ordentligt isatt i din nya router och att det är rätt simkort som sitter i den. Ibland kommer nya routrar med ett nytt simkort förmonterat, då kan det i vissa fall krävas att det nya simkortet aktiveras. Aktivera ett simkort görs enkelt inne på Mitt3. Här finns mer information.

Berätta gärna hur det har gått för dig!

Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies