Skip to main content
Besvarat

Har Tre TV-kanaler?

• 24 maj 2020
  • 6 svar
  • 6767 visningar

Jag undrar om det är möjligt och koppla in bredband hos mig med tv-kanaler, har telenor nu och bredbandsuttag-tv:ns digitalbox har sladd till bredbandsuttaget allt i samma och router(trådlöst) till datorn/mobil ??

Bäst svar av Pettersson

Hej,

3 erbjuder inte några TV-kanaler eller fast bredband.

Det som dock bör vara möjligt är att du behåller TVn hos Telenor och har boxen inkopplad till bredbandsuttaget och sedan har du mobilt bredband från 3 med router. Så får du WiFi i hemmet från 3, men har TV-kanalerna kvar hos Telenor.

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 24 maj 2020

Hej,

3 erbjuder inte några TV-kanaler eller fast bredband.

Det som dock bör vara möjligt är att du behåller TVn hos Telenor och har boxen inkopplad till bredbandsuttaget och sedan har du mobilt bredband från 3 med router. Så får du WiFi i hemmet från 3, men har TV-kanalerna kvar hos Telenor.

Men hur funkar det med datorn? har ingen bärbar..

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 26 maj 2020

Med 3 kan du skaffa en router till bredbandet, då kan du koppla en dator med nätverkskabel till den. 

Men jag gillar inte kabel, då måste jag börja hål i väggen, därför jag använder trådlöst..och liten lägenhet.

Forum|alt.badge.img+41
  • Superhjälte
  • 27 maj 2020

@ny abonnent Med en router från 3 får du både trådlöst internet, WiFi, i hemmet. Vid behov kan du även ansluta enheter via nätverkskabel. Så du kan själv välja hur du vill göra. Det låter lite onödigt att borra hål i väggen. :)

Bredband från 3 går via mobilnätet, så du kopplar den inte till bredbandsuttaget i din lägenhet. Routern behöver endast närhet till ett eluttag. 

Blir det billigare, och funkar den likadant som den jag har nu?

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies