Besvarat

Har Tre TV-kanaler?

  • 24 May 2020
  • 6 svar
  • 4427 visningar

Användarnivå 1

Jag undrar om det är möjligt och koppla in bredband hos mig med tv-kanaler, har telenor nu och bredbandsuttag-tv:ns digitalbox har sladd till bredbandsuttaget allt i samma och router(trådlöst) till datorn/mobil ??

icon

Bäst svar av Pettersson 24 May 2020, 19:12

Visa original

6 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

Hej,

 

3 erbjuder inte några TV-kanaler eller fast bredband.

 

Det som dock bör vara möjligt är att du behåller TVn hos Telenor och har boxen inkopplad till bredbandsuttaget och sedan har du mobilt bredband från 3 med router. Så får du WiFi i hemmet från 3, men har TV-kanalerna kvar hos Telenor.

Användarnivå 1

Men hur funkar det med datorn? har ingen bärbar..

Användarnivå 7
Emblem +40

Med 3 kan du skaffa en router till bredbandet, då kan du koppla en dator med nätverkskabel till den. 

Användarnivå 1

Men jag gillar inte kabel, då måste jag börja hål i väggen, därför jag använder trådlöst..och liten lägenhet.

Användarnivå 7
Emblem +40

@ny abonnent Med en router från 3 får du både trådlöst internet, WiFi, i hemmet. Vid behov kan du även ansluta enheter via nätverkskabel. Så du kan själv välja hur du vill göra. Det låter lite onödigt att borra hål i väggen. :)

 

Bredband från 3 går via mobilnätet, så du kopplar den inte till bredbandsuttaget i din lägenhet. Routern behöver endast närhet till ett eluttag. 

Användarnivå 1

Blir det billigare, och funkar den likadant som den jag har nu?

Svara