Hej!
Jag bytte precis till max1000 på bredbandet och tycker hastigheten är lite låg, framförallt upp. Bifogar mätning från bredbandskollen.
Hej!
Jag bytte precis till max1000 på bredbandet och tycker hastigheten är lite låg, framförallt upp. Bifogar mätning från bredbandskollen.
den uppladdningshastighet du får är ganska normal för 5G-nätet. Vid goda förhållanden kan den närma sig 100Mbit/s. Ett mobilt bredband har inte symmetrisk hastighet för ned- och uppladdning liksom fiber har - nedladdningshastigheten är i princip alltid högre.
Har du testat att flytta runt din router, för att se om hastigheten blir bättre?
den uppladdningshastighet du får är ganska normal för 5G-nätet. Vid goda förhållanden kan den närma sig 100Mbit/s. Ett mobilt bredband har inte symmetrisk hastighet för ned- och uppladdning liksom fiber har - nedladdningshastigheten är i princip alltid högre.
Har du testat att flytta runt din router, för att se om hastigheten blir bättre?
Jag har för mig att det står “upp till 600 Mbps” just för att inte överlova något. 1000 Mbps brukar vara svårt med en router men kan väl gå med en mobil som är i exakt rätt position. Dessutom ska man väl lägga ihop upp och ned hastigheten för att få den totala bandbredden, då det är asynkront. I vissa routrar går det att konfigurera att inte använda Carrier Aggregation och på så sätt prioritera Ned.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.