Besvarat

hastighet på ”bredband hemma” obegränsat surf

  • 10 July 2019
  • 3 svar
  • 1198 visningar

Hej.

Jag har för närvarande Tele2 men testar en månad med tre eftersom det är lite billigare, men tyvärr så kommer jag inte upp i de hastigheter jag får från tele2

På tele2 får jag en nedladdningshastighet på runt 50mbit och en upphastighet på mellan 10-20mbit, på tre får jag (jag har provat alla platser inomhus och även vandrat runt huset med en notebook med 4g dongle. Har testat med en huawei 593 och en dovado 4g router och den hastighet jag får vid nedladdning ligger runt 10-15 mbit och uppladdning ligger mellan 5-15 mbit.

finns det någon lista på var tres master är uppställda så man kan testa med extern antenn?

med vänliga hälsningar
Peter H

[Redigerat] - Ämnet har flyttats till bredband
icon

Bäst svar av Chipsgeneralen 10 July 2019, 13:40

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +38
Hej, det finns en Täckningskarta där du kan se hur täckningen hos dig är.

Men jag har tyvärr inget svar på ang hastighets-grejen.

tre har dock lanserat en grisig superrouter som kommer upp i riktigt bra hastigheter. Den kan du läsa mer om Här.

🙂
Hej.

När man tittar på täckningskartan så ska jag ha ett bra läge och bra hastighet men vill jag använda externa antenner så måste jag veta var tre’s mast ligger så jag kan rikta den mot den. Vi har tele2/telia masten ca 300m från oss med helt öppen terräng mellan så att den hastigheten är snabbare det förstår jag, men hade gärna kommit upp i 40-50 mbit med tre. Använder runt 60-100gb/dag och eftersom tele2 har satt att man måste snooza var 20:e gb så är det fördelaktigt med tre eftersom man slipper det (blev lovad det i butiken) men vill komma upp hastighet. Tres upphastighet är helt ok.



/Peter

Användarnivå 5
Emblem +10
@PeterH

Att precisera exakt vart masten ligger kan vi inte göra av säkerhetsskäl dessvärre. Det vi dock kan meddela är åt vilket väderstreck du bör rikta masten för bästa möjliga täckning. Kontaktuppgifter till kundservice hittar du på tre.se.

Svara