Högre hastigheter med Huawei B2368

  • 15 February 2019
  • 3 svar
  • 1966 visningar

Användarnivå 1
Hej, äntligen så har jag fått bra fart på mitt bredband med 3:s nya super router Huawei B2368.
Jag har hankat mig fram med ring upp modem , adsl och webb kontakt modem , jag bor i en villa 40 km utanför Uppsala och när fiber internet lösningen lanserades i vårat bostads område tyckte jag att det var alldeles för dyrt, oflexibelt och kan lätt bli både föråldrat och medföra extra kostnader vid reparationer och utbyte av material.

Jag vill ha en internet lösning som är lätt att anpassa till förändringens tid, ska vara lätt att ta med till tex sommarstugan eller husvagnen. Inte sitta fast i huset med en fiberkabel och inte bli för dyr.

Det vore ju lite som att köpa en elbil med sladd, nä jag gillar flexibilitet för en sak är klar, utvecklingen lär ju inte stanna upp och då vill inte jag sitta fast i en föråldrad fast uppkoppling.

Innan jag blev uppkopplad till 4g så när jag tex tittade på film så buffrade det ganska ofta trots att jag inte körde på högsta bildkvalitén, nu är det inga problem med buffringen trots att jag kör på högsta bild upplösningen.

Nu är jag redo att köpa en smart tv, innan så satte den sämre uppkopplingen käppar i hjulet.

Därför tror jag att en super router som Huawei B2368 är en kanon lösning för mig och många andra.




Snittar nu ca 65 mbit/s nu och det har jag inte haft någon gång förut.
Och när 5 g nätet byggs ut så kommer det att bli ännu bättre, ser med spänning på framtiden för den trådlösa utvecklingen.



Känner mig väldigt nöjd med denna internet lösning.

3 svar

Användarnivå 1
Hej igen , nu har jag uppgraderat mitt boxer abbonemang till iptv boxer , ökat mitt boxer kanal utbud till tv max , fått fler kanaler , sänkt månads kostnaden och fått bättre bild kvalitet och pixlade kanalerna är borta 👍💪

Viasat ringde och sa att jag kunde få fiber tv/internet eftersom dom såg att grannarna har det .
Han kom av sig lite då jag sa att jag hade " trådlös fiber " via boxer och tre:s nya huawei b 2368 router .

Ja tack då sa han , det låter ju spännande och önskade mig dn trevlig helg 😁😀😎
Användarnivå 5
Emblem +9
Hej @TobbeTrucker

Vilken grym läsning du levererade!
Sjukt kul att routern med antenn har kunnat ökat alla parametrar. Jag har själv införskaffat en sådan då min lägenhet inte har ADSL/FIBER. Radioskugga på baksidan av min altan, riktat antennen mot närmaste mast och vips så har hastigheten ökat markant!
Användarnivå 1
Ja Emil , man vill ju inte va som alla andra som följer strömmen. Only a dead fish follow the stream .... man vill ju gärna vara med och påverka utvecklingen åt rätt håll 😉😊😎
Men jag är endå tacksam att så många tecknar sig för fiber , då blir min " motorväg" mindre trafikerad.

// Tobbe

Svara