Besvarat

Huawei B818 - vad gör jag för fel?

  • 4 October 2020
  • 3 svar
  • 610 visningar

Idag slutade min Comhem bredband fungera efter uppsägning och då var det dags att packa upp Huaweis B818 och installera den. Jag måste poängtera att jag är totalt kass när det gäller teknik. Med Comhem hade vi en 100Mbit abonnemang och fick ut mellan 60-70Mbit i nedladdningshastighet. Nu med 3 Bredband obegränsad är jag glad om jag kommer upp i 40. Säljaren sa att det blir billigare (vilket det blev iofs) OCH snabbare (vilket verkar inte riktigt stämma dock).
Vad gör jag för fel och hur kan jag förbättra hastigheten? Vi har ju två laptop, en ps4, två apple tv, 3 padda, och 5 mobiler. PS4n kan jag iofs bara koppla ihop med sladd med routern. Det känns som att jag blivit lurad, vilket vore synd då jag har alltid tyckt om 3 som operatör och jag alltid fått bra service. Nu är jag bunden i 2 år med en abonnemang som har blivit billigare men också upplevs bra mycket långsammare än lovat. 

icon

Bäst svar av Emanuel 5 October 2020, 09:11

Visa original

3 svar

Användarnivå 5
Emblem +9

Hejsan @masiniszta83 vad tråkigt att du upplever att den mobila lösningen inte fungerar lika bra som ditt ADSL med comhem. 

Jag skulle vilja börja med att rekomendera att placera routern centralt i hemmet och gärna nära ett fönster. Detta för att routern ska kunna nå närmaste mast enklare. 

 

”Den som väntar på något gott...” I morse gjorde jag en bredbandskoll och var uppe i 80 Mbit/s, sedan tog jag ditt råd och flyttade den till fönstret. Nu snackar vi 140-170 Mbit/s i nedladdningshastighet. Så tack för hjälpen, nu känner jag mig mest dumt men definitivt inte lurad iaf.

Användarnivå 5
Emblem +9

@masiniszta83 Du behöver absolut inte känna dig dum! Vad bra att det löste sig smidigt :heart_eyes:

Svara