Fråga

Internet är väldigt långsamt.

  • 25 March 2024
  • 3 svar
  • 47 visningar

Hej Sun, jag skulle vilja veta varför mitt heminternet är så långsamt på cirka 5 megabit, men innan jag testade hastigheten fick datorn hastigheter på 60 till 150 megabit. och signallinjen låg på 3-4 linjer nu är det bara 1-2 linjer kvar Internethastigheten är väldigt låg, signalen har inte varit bra sedan 15 mars.

 


3 svar

Användarnivå 3
Emblem +4

Bilden visar alltså surf med mobildata på mobilen, inte mobilt bredband. När du mäter med mobilen inne är det väldigt mycket som spelar in och påverkar. Bäst är att gå utomhus och mäta. Sen kan det alltid bli tillfälliga belastningar så gör alltid flera mätningar med några minuter mellan.

 

För närvarande har jag routern inställd på den blå punkten där den ursprungliga gröna punkten var och nedladdningshastigheten är lite högre. och få en hastighet liknande denna, vilket inte räcker för att titta på TV via IPTV

Får jag veta när 5G kommer att installeras i Kinna City?

Användarnivå 3
Emblem +4

RSRP -95 db är inte särskilt bra. Antagligen kopplar routern upp sig mot basstaioner som ligger rätt långt bort eller så är signalen skymd. Har du routern i ett fönster? Det skulle även kunna hjälpa med en utomhusrouter istället för en som du har inne.

Utbyggnadsplanen kan du se på täckningskartan. Står det inget om 5G där så lär det inte finnas några planer inom de närmaste 6-12 månaderna och pratar vi landsbygd så lär det inte komma alls.

Svara