Nu börjar jag tappa tålamodet, men ska det se ut så här varendea SHL omgång?
Jag bor i Oskarshamn, och är näjd med nätet förutom när det vankas SHL-matcher.
Det är två separate SHL-omgångar och hastigheten hoppar mellan 0-4 Mbit med 4G+.
Det har inget med täckning att göra den är alltid 75-100%, jag har alltså normalt 20-40 Mbit “prime time” och över 100 Mbit (4G+ som sagt) sena kvällar, tidiga mornar etc.
Men så bänkar man sig framför TVn och ska kolla SHL och får se matchen mest i stillbilder, 3 sekunder sen buffring, sen tre sekunder.
NEJ! TREs support kom inte med, kolla din hårdvara, starta om TVn eller något annat “standardsvar” ni har på er supportmanual nu, jag har jobbat med teknisk support jag vet hur ni jobbar. Jag är dessutom en extremt van dator och nätverksentusiast, det är INGET fel på min hårdvara, jag har redan analyserat routern och min TV. Kör trådat nät, inget fel på mitt Wifi iofs men annars får jag ju bara “kolla ditt wifi, bye bye” ändå.
Skicka ett case till er tekniska perosnal, där de får kolla vart flaskhalsen sitter och fixa det.
Jag räknar kallt med att jag kan titta på match utan störning på tisdag annars byter jag operatör helt enkelt.
MVH
David