Hej. JAg har alldeles nyligen bytt till 3 bredband och fått en ZyxelNR5103e router som jag pluggat in i datorn med Ethernet kabel.
Jag försökte spela World Of Tanks här om dagen, vilket var helt omöjligt..sjukt mycket lagg, vilket jag aldrig råkat ut för tidigare.
Nu idag försökte jag bara uppdatera en mjukvara..tog sjukt lång tid.
Jag mätte hastigheten med Bredbandskollen och siffrorna visar 37,12 Mbit/s upp och 16,3 Mbit/s ner..nästa mätning visade 94,5 Mbit/s upp och 9,19 Mbit/s ner...jag känner mig lite förbryllad ärligt talat eftersom det utlovades betydligt snabbare hastigheter i telefonsamtalet med säljaren.
Jag har kommande jobb där jag håller kurser via Zoom med en hel del program igång och är orolig att det kommer lagga eller vara problem i uppkopplingen.
Jag bor centralt mitt i Stockholm och enligt vad jag kunde se ska det inte vara problem i detta område.
Routern står precis vid ett fönster och min dator är bara 6,7 m bort så det kan inte vara anledningen tycker jag.
Vad kan man ställa för krav som kund på prestandan när det gäller bredband egentligen? Vilka hastigheter är normalt idag? Jag hade tidigare Comhem och bytte eftersom jag blev lovad ett bättre pris och därtill snabbare hastighet..
Hälsningar Tom