Hejsan , @PSRteamet
Tråkigt att höra att det är såpass ostabilt för er & förstår att det påverkar er väldigt mycket .Skulle själv också varit missnöjd över en produkt man förväntar sig funktionalitet. Har det gjorts en “Täckningsfelanmälan” ?
Så fall vad är det som blivit sagt angående vad som är grunden för problemet.
Vilken router för ditt bredband är det de gäller ? Får du samma problematik oavsett vart du ställer routern ?
(Kanske gjort en del av sakerna jag nämner nedan , men tänkte lika bra att fråga. )
Vart på kartan upplever du dessa problem ? Räcker nämna område , för att undvika personlig data skrivs här då det är ett öppet forum.
https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta
På täckningskartan finns en funktion som heter “Upplevelse” .Där kan du rapportera in det som du upplever som problematiskt , så kommer feedbacken till rätt avdelning . Och därefter med information , så kan dom se över vad som kan göras framöver , t.ex. ta med i utbyggnadsplanering med mera.
Om du upplever problem , så är det väldigt bra att ta kontakt med kundservice .Så dom får denna information , och kan se över ärendet. Om det möjligtvis är något problem i området , att man kanske ska låsa sig mot en viss mast, få tips om placering av routern mot bästa mast för din del . . Och därefter se om man behöver göra en så kallad “Täckningsfelanmälan” till tekniska avdelningen , så kan dom utreda det mer.
Här har du kontaktuppgifter till kundservice .
https://www.tre.se/support#kontaktaoss
Det finns även så att man kan kontakta den tekniska avdelningen direkt på telefon “073 530 05 59” . För mig dom har har 7/8-16.00 vardagar, men lite osäker.
Då detta är ett community / Forum . Så är det kundservice man får vända sig till på telefon gällande avtal,fakturor med mera.
/F