mobilbredbad 5 G

  • 11 February 2023
  • 1 svar
  • 80 visningar

Hej

Jag är mycket besviken över Tres mobilbredband. Totalt kass. Trots mängd av samtal med tekniskt support, 70 % av tiden finns ingen teckning. 
vi har förlorat jobb och kunder pga att vi inte kan jobba utan internet. Därför vill vi avbryta avtalet med er. Tre har inte levererat och tjänsten som ni har lovat. Problemet var från dag 1 och aldrig åtgärdades.   


1 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

Hejsan 🙂, @PSRteamet 

Tråkigt att höra att det är såpass ostabilt för er & förstår att det påverkar er väldigt mycket .Skulle själv också varit missnöjd över en produkt man förväntar sig funktionalitet.  Har det gjorts en “Täckningsfelanmälan” ?

Så fall vad är det som blivit sagt angående vad som är grunden för problemet.

Vilken router för ditt bredband är det de gäller ? Får du samma problematik oavsett vart du ställer routern  ?

(Kanske gjort en del av sakerna jag nämner nedan , men tänkte lika bra att fråga. )

 

Vart på kartan upplever du dessa problem ? Räcker nämna område , för att undvika personlig data skrivs här då det är ett öppet forum.

https://www.tre.se/varfor-tre/tackning/tackningskarta

På täckningskartan finns en funktion som heter “Upplevelse” .Där kan du rapportera in det som du upplever som problematiskt , så kommer feedbacken till rätt avdelning . Och därefter med information , så kan dom se över vad som kan göras framöver , t.ex. ta med i utbyggnadsplanering med mera.

Om du upplever problem , så är det väldigt bra att ta kontakt med kundservice .Så dom får denna information , och kan se över ärendet. Om det möjligtvis är något problem i området , att man kanske ska låsa sig mot en viss mast, få tips om placering av routern mot bästa mast för din del . . Och därefter se om man behöver göra en så kallad “Täckningsfelanmälan” till tekniska avdelningen , så kan dom utreda det mer.

Här har du kontaktuppgifter till kundservice .

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Det finns även så att man kan kontakta den tekniska avdelningen direkt på telefon “073 530 05 59” . För mig dom har har 7/8-16.00 vardagar, men lite osäker.

Då detta är ett community / Forum . Så är det kundservice man får vända sig till på telefon gällande avtal,fakturor med mera.

/F

Svara