Skip to main content
Besvarat

mobilt bredband

• 9 april 2023
  • 3 svar
  • 444 visningar

• Nykomling
  • 1 kommentar

Jag har mobilt bredband från Tre med router som funkat ok tills för några dagar sedan. Det dippar till 0,9 i nedladd. Kan inte kolla tv4 play för det buffrar och buffrar…

Tvärs över gatan (bor i Borås uppe på Sjöbo) har det bytts master på höghuset, antar att det är tele2. Dom har uppgraderat sina master där till 5g.

Kan detta påverka mitt wifi/bredband/router?? Får panik, precis bundit mig i två år till.

Bäst svar av frodrik91

Hejsan 🙂, @Lajsa 

Har du fortfarande samma låga hastigheter , eller har det blivit bättre & stabilt?

Det är bra att kontakta 3 Kundservice , så dom får reda på att det inte står rätt till med nätet i ditt område. Och därefter kan utreda det vidare .

Här har du deras kontaktuppgifter.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Att Tele2 har “bytt/uppgraderat” sina master på höghuset bör inte påverka någon annan operatörs mobilnät. Om det nu är den operatören eller om möjligtvis flera operatörer har uppgraderat och 3 så fall inte fått sitt nät stabilt .

/F

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

3 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • Svar
  • 12 april 2023

Hejsan 🙂, @Lajsa 

Har du fortfarande samma låga hastigheter , eller har det blivit bättre & stabilt?

Det är bra att kontakta 3 Kundservice , så dom får reda på att det inte står rätt till med nätet i ditt område. Och därefter kan utreda det vidare .

Här har du deras kontaktuppgifter.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

Att Tele2 har “bytt/uppgraderat” sina master på höghuset bör inte påverka någon annan operatörs mobilnät. Om det nu är den operatören eller om möjligtvis flera operatörer har uppgraderat och 3 så fall inte fått sitt nät stabilt .

/F

Hej

Jag har tappat bort mitt mobila bredband och behöver

En ny dings med SIM-kort till mitt mobila bredbandsabbonemang.

Skickas till adress nedan,

Några frågor kontakta mig.

Mvh

LA

Lennart Andersson 0705-74 31 70
Tallbacksvägen 5  La@koping.net
731 70 Köping

Hej har ingen täckning på mobila bredbandet

Lämna en kommentar

Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

Hantera cookies