Fråga

Mobilt bredband funkar dåligt

  • 5 August 2022
  • 1 svar
  • 527 visningar

Hej, vi tycker att vårt mobila bredband fungerar väldigt dåligt nu för tiden. Vi upplever att det har blivit sämre och sämre ju längre tiden gått. Det lägger ner gång på gång och vi får starta om routern ibland för att få igång det. Det gå bara titta på Netflix utan massor av stopp men även där blir det avbrott till och från. Andra streamingtjänster hackar flera gånger per film plus att min man ofta klagar på att han inte kan spela spelen utan att de kraschar. Det har alltid varit lite avbrott men nu är det under all kritik.

 

Jag kommer inte åt wifi på telefonen över huvud taget när jag är på nedervåningen men även uppe är det dåligt.

Vad kan ni göra för att förbättra detta??

Mvh Emma Gunnarsson 


1 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Emma G Hej,

 

tråkigt att det har blivit sämre. Det är ju viktigt att internetanslutningen är stabil!

Vet du om ni har bytt router den senaste tiden, eller har ni haft samma router hela tiden? Brukar det fortsatt stå att Wi-Fi är anslutet när det slutar att fungera - eller försvinner den anslutningen också? Samt, har ni gjort några egna inställningar i routern inställningsmeny vad gäller anslutning eller Wi-Fi-namn?

 

Det skulle även vara toppen om du kunde testa följande,

  • Starta om routern genom att dra ur strömsladden i minst tio minuter,
  • flytta routern till en annan plats i hemmet för att se om det fungerar bättre, sämre eller på samma sätt,
  • testa routern på en helt annat plats än i hemma (om möjligt) - för att se om det kan vara nätet eller routern som krånglar.

Berätta vilka resultat du har fått!

Svara