Mitt mobila bredband (Huawei E5573s) vill inte hitta servern längre när jag ska gå ut på internet.
Modemet visa rött fast sken. Detta har inträffat efter det jag tog ut sim-kortet för att prova med ett simkort från Hallon (dotterföretag). Uppenbarligen är modemet operatörlåst, men hur kommer jag igång igen med vanliga sim-kort?
Rosie
// Redigerat // - Ämnet har flyttats till bredband
Bäst svar av Adam
Hej Rosie,
Om lampan på routern lyser rött är min erfarenhet att:
SIM-kortet inte sitter i korrekt
SIM-kortet är låst med en PIN-kod
Kommer du åt routerns inställningssida (du måste va uppkopplad till routern via WiFi)? Den lås via 192.168.8.1. Där kan du med hjälp av våra routerguider på tre.se få hjälp med att kontrollera SIM-kortet, PIN-kod och om du är ansluten till mobilnätet.
Följ dessa guider: Börja gärna med guiden för hur man sätter i SIM-kortet. Sitter det i korrekt, följ guiden för hur man ändrar PIN-kod. Kvarstår problemet: gå till “Ändra nätverk manuellt” och slutligen “Växla mellan 3G/4G).
Om lampan på routern lyser rött är min erfarenhet att:
SIM-kortet inte sitter i korrekt
SIM-kortet är låst med en PIN-kod
Kommer du åt routerns inställningssida (du måste va uppkopplad till routern via WiFi)? Den lås via 192.168.8.1. Där kan du med hjälp av våra routerguider på tre.se få hjälp med att kontrollera SIM-kortet, PIN-kod och om du är ansluten till mobilnätet.
Följ dessa guider: Börja gärna med guiden för hur man sätter i SIM-kortet. Sitter det i korrekt, följ guiden för hur man ändrar PIN-kod. Kvarstår problemet: gå till “Ändra nätverk manuellt” och slutligen “Växla mellan 3G/4G).
Återkom om det inte löser sig!
Vänligen, Adam
Behöver du hjälp?
Har du inte hittat svar på din fråga, så kan du alltid höra av dig till oss!