Besvarat

Mobilt bredband - segt

  • 30 May 2021
  • 3 svar
  • 800 visningar

Hej

 

Har problem med att mitt mobila bredband är oerhört segt, t.o.m. Spotify laggar.

har full mottagning på routern men fortfarande oerhört segt.

har även Tre till mobilen och har testat att sätta mobilens sim-kort i routern och då går det snabbt!

Under testet är routern placerad på samma ställe som tidigare.

 

Någon som har nån aning om varför bredbandets simkort går segare än mobilens?

 

Enligt Tre täckningskarta är jag inom det bästa täckningsområdet

icon

Bäst svar av Pettersson 4 June 2021, 09:26

Visa original

3 svar

Användarnivå 7
Emblem +40

@Eklund Hej,

 

det låter konstigt! Om du testar din hastighet på fast.com - vad får du för resultat då? 

Har det fungerat bättre tidigare? När började det upplevas som långsamt? Vet du om du kanske har nått den inkluderade datamängden? 🧑‍💻

Hej @Pettersson 

tack för svar

 

Jag får via bredbandet 160 kbps, den gången jag ens får upp något…

Genom telefonens simkort får jag iaf 6,1 mbps.

 

det har fungerat bättre förr, det började strula i samband med att jag uppgraderade till obegränsad surf. 
 

har obegränsad surf på både mobiltelefonen och det mobila bredbandet

 

 

Dock verkar dem ansluta till olika klienter.

Bredbandet ansluter till klient ”Malsryd”

medans mobilen ansluter till ”Landvetter”.

bägge ansluter till server ”spånga”

Användarnivå 7
Emblem +40

@Eklund Hmm, det låter konstigt! Har det blivit någon skillnad? 

Om inte, skulle jag rekommendera att du kontaktar 3Kundservice som kan kika vidare på detta! Du hittar kontaktuppgifter här.

Svara