Hejsan,
Vi har mobilt bredband, skaffade detta under pandemin, som backup till vår befintliga nät, för att man inte skulle behöva åka till kontoret om det ena eller det andra fallerade.
Nu är vi lite sugna, trots att vi bor i lägenhet, har fiber via annat bolag (låst, inte öppet fiber) att testa att köra bara med det mobila bredbandsabonnemanget via Tre. Kommer vi stöta på hinder om vi går vidare med detta?
Vi är två i hushållet, ingen av oss spelar spel, i någon större utsträckning men vi tittar på live-idrott (Viaplay och TV4 Play/Discovery +) och vi har ett gäng datorer, vi har ett gäng lampor (IKEA) mestadels Apple, men även Google (nest hub och google pixel tablet), samt ett gäng högtalare från Sonos.
Så, kommer vi stöta på problem, tror ni? Jag hade ett mobil bredband via en gammal arbetsgivare för några år sedan och då var det max 10 anslutningar, men så är det väl inte längre, eller i alla fall på ett “hemma-mobilt-bredband”?
Kommer vi kunna ansluta lampro och högtalare, kommer vi kunna se på tv/sport?
Ser även att Tre har ett par olika mobila bredbandsabonnemang, Max 150 och Max 1000 - tror vi har Max 150 för det fanns bara ett val när vi beställde. När jag gör en adressökning, kan jag få Max 1000! Och Ja, jag har obegränsad surf på mitt abonnemang. Där var jag klar :)