Skip to main content
Besvarat

mobiltbredband 5G laggar

  • 10 juli 2023
  • 3 svar
  • 790 visningar

Mobiltbredband 5G är inte stabilt upp och ner hastighet kommer och går. Det är inte värt pengarna jämfört med bredband som är stabilt och fungerar.

Bäst svar av frodrik91

Okej ! Låter som det är någon mast som är ostabil /ligger nere möjligtvis .

Har du gjort en klassisk omstart av routern ? Har själv märkt att när någon mast varit ostabil / legat nere i området ,  att den varit kvar på 5G 2100 Mhz(N1)  och inte återgått till 5G+ (N78 3.5 Ghz ) . Och det är stor skillnad på hastigheterna beroende på vilken av dom som man blir uppkopplad emot.

Om problemen kvarstår , att det är ostabilt . Så kontakta 3 Kundservice så dom får till sig informationen och kan göra en felanmälan med en lösning. Det kan du göra via chatt eller telefon.

Här har du deras kontaktuppgifter.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

/F

Visa original
Hjälpte inlägget dig med din fråga?

3 svar

frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • 11 juli 2023

Hejsan 👋🏻 , @Freddefors 

I vilket område upplever du problemen ? 
Och vilken router har du ? 
Vad får du för hastigheter / svarstider på olika tidpunkter på dagen . 

/ F 


  • Skribent
  • Nykomling
  • 1 kommentar
  • 11 juli 2023

Det är i Göteborg utby, när det inte funkar har jag 0 i ned och upp hastighet ofta kvällar som det funkar intimitet, när det funkar har jag 280Mbit/s ned och 16Mbit/s upp svarstid 30msec. Är det tänkt att 5G ska funka lite ibland? Det är en zyxel NR5103E


frodrik91
Superhjälte
Forum|alt.badge.img+40
  • Superhjälte
  • 1712 kommentarer
  • Svar
  • 11 juli 2023

Okej ! Låter som det är någon mast som är ostabil /ligger nere möjligtvis .

Har du gjort en klassisk omstart av routern ? Har själv märkt att när någon mast varit ostabil / legat nere i området ,  att den varit kvar på 5G 2100 Mhz(N1)  och inte återgått till 5G+ (N78 3.5 Ghz ) . Och det är stor skillnad på hastigheterna beroende på vilken av dom som man blir uppkopplad emot.

Om problemen kvarstår , att det är ostabilt . Så kontakta 3 Kundservice så dom får till sig informationen och kan göra en felanmälan med en lösning. Det kan du göra via chatt eller telefon.

Här har du deras kontaktuppgifter.

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

/F


Lämna en kommentar


Du väljer kakor 🍪

För att ge dig en bra upplevelse av 3Community, och för att förbättra annonsupplevelsen för våra besökare använder vi kakor (cookies). Du kan när som helst ändra ditt samtycke till kakor genom att klicka på “Hantera cookies” längst ner på sidan. Genom att klicka på "Godkänn alla" samtycker du till kakor i statistik- och marknadsföringssyfte.
Läs mer om vår cookiepolicy

 
Hantera cookies