Noterar att det börjar dyka upp 5G-bredbandsabonnemang med tillhörande 5G-router på marknaden och undrar om det finns någon information om när Tre kommer att erbjuda något liknande (för företag)? Hade också varit intressant att veta vilken hårdvara man i så fall har siktat in sig på?
När kommer 5G-bredbandsabonnemang med router?
Bäst svar av frodrik91
Hej ,
Vad jag har kunnat se så är det bara en operatör som erbjuder 5G mobilt bredband inklusive router & repeater utomhus som ett paket . Men har du sett något jag missat ?
Det har iaf kommit en del 5G mobila routrar ut på marknaden .
Vad jag får för känsla så tror inte jag att mobilt bredband med 5G sker innan sommaren. Varken hos 3 eller övriga operatörer. Men kommer en operatör ut , så kanske det biter lite hos andra operatörer och får kontra med release.
Vad jag har för mig så får operatörerna använda tex Huawei som tidigare, för router delen som 5G . Men inte i deras teknologi för nätet . Har svårt och se att valet faller på någon annan fabrikant , om de inte blir ett krav på att välja annat så att säga.
Men blir spännande att se framöver ! Tre skiljer sig lite mot andra operatörer just nu.Tre använder vad jag tycker är bästa routern i form av ( “ Huawei B818” ) för 3G / 4G+) Medans andra operatörer använder lite klenare (“ Huawei 535 “ ) Men med kombination av förstärkare på utsidan .
Det blir skoj och se framöver vad det kan bli av allt ;)
Lämna en kommentar
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.