Skip to main content
Svar

NR7303 IP Passthrough saknas

• May 14, 2025
  • 2 svar
  • 124 visningar

Forum|alt.badge.img

Enligt de guider jag har hittat (här på forumet och på andra ställen på internet) ska det finnas en funktion för att aktivera IP Passtrough under “Network Settings > Broadband” men det alternativet har jag inte i min helt nyuppackade Zyxel NR7303. 

På sidan Aktivera bryggläge / IP Passthrough | Tre Community står det att man behöver uppdatera firmware om den saknas.

Försökte uppdatera firmware via inbyggda funktionen “Check for latest firmware now” men den failar. Är på V1.00(ACEI.1)b2_F0 nu. Hittar ingen firmware att ladda ner från Zyxels hemsida heller.

Bäst svar av noise

Jag hittade någon instruktion gällande IP Passtrough för någon annan Zyxelrouter där inställningen finns under Network Setting > Broadband > Cellular APN och nu fungerar det som tänkt

2 svar

Forum|alt.badge.img
  • Trådskapare
  • Nykomling
  • Svar
  • May 15, 2025

Jag hittade någon instruktion gällande IP Passtrough för någon annan Zyxelrouter där inställningen finns under Network Setting > Broadband > Cellular APN och nu fungerar det som tänkt

Limpen
Community Manager
Forum|alt.badge.img+34
  • Moderator
  • May 15, 2025

Hej ​@noise, varmt välkommen till 3Community! 👋🏻

Härligt att det löste sig för dig, och stort tack för att delar med dig av lösningen! ✨