Fråga

Pensionär

  • 11 October 2022
  • 4 svar
  • 124 visningar

Varför envisas ni med att skicka pappersfaktura när det finns ett godkänt autogiro har skrivit till kundtjänst flera gånger ,men inget svar. Skall se mig om efter annat bredbandsbolag . Behandla era kunder med respekt!  Mvh Krister.


4 svar

Användarnivå 6
Emblem +40

 

Hejsan 👋🏻 , @bogumil 

Om du mailat till 3 så svarar dom inom 72 timmar . Det är bäst support genom att ringa till kundservice . Så som Mail & chatt är lite begränsade jämfört med ringa . 
 

Då detta är ett öppet forum och inte kundservice , så är det bäst att ringa dit ! 
 

https://www.tre.se/support#kontaktaoss

——————-

Hur ser det ut när du loggar in på mitt3 på hemsidan och följer nedanstående : 

Inställningar → betalmetod & fakturaavisering 
Eller är ansökan gjord vi din internetbank ? 
 

Då kan det vara bra att kika så kundnummer är korrekt , som länken ovan visar . 

 

Har du fått något sms om att det har blivit godkänt ? 
 

—————

🚨För att ansökan om Autogiro ska bli godkänd behöver abonnemanget och bankkontot stå i samma person-/organisationsnummer.

Det tar cirka sju arbetsdagar för din ansökan att bli godkänd. Du får ett sms när ansökan har godkänts. Får du inget sms kan du se hur det går med din ansökan på Mitt3.

———-

 

Med vänlig hälsning, F 

Ansökan om autogiro godkändes i augusti jag har flera gånger kontaktat kundservice ingenting görs , jag får inte svar. Jag måste åka 7 mil för att besöka närmaste 3butik , jag anser inte detta är kundvänligt.MvhKrister

Användarnivå 6
Emblem +40

En tanke är att eftersom man betalar i september för månaden augusti . Och du fick din autogiro ansökan godkänd vid något datum i augusti . Så kan det vara så att faktura avgiften försvinner först på fakturan som har förfallodatum 28 oktober . Dvs för användningen i september . 
 

Men då bör du se fakturan på din bank inloggning eller logga in på mitt3 och se på specifikationen att det inte är någon faktura avgift på 49 kr . 
 

Därför kan det vara bra och logga in och kika , och även se så ovan information . ” autogiro ” som betalmetod tex . 
 

Men sånt bör kundservice ha märkt . Men är som sagt bäst att ringa kundservice , före besöka butik . Så slipper man även lång onödig transport . 
 

Med vänlig hälsning, F 

Användarnivå 7
Emblem +36

Hejsan @bogumil! 👋

Vad har du för abonnemang hos oss idag? Har du enbart ett bredbandsabonnemang så kan vi inte skicka SMS-notis till dig för beloppet av fakturan, utan då skickas det en pappersfaktura per automatik.

Om du inte redan gjort det, så rekommenderar jag att ansöka om e-faktura som faktureringssätt - alltså att du har kvar autogiro så att det dras automatiskt, men att du får fakturaöversikten genom e-faktura.

Här kan du läsa mer om e-faktura och hur du ansöker:

 

Svara