Besvarat

Plötsligt reducerad hastighet mobilt bredband

  • 16 May 2020
  • 3 svar
  • 573 visningar

Hastigheten i vårt nätverk som kör på ert mobila bredband (obegränsad surf). Har haft det många år med sedan cs två år sedan nytt simkort och modeem.

i mitten av veckan gick hastigheten ner till ca 1 mbit i nerladdning. Uppladdning ligger som det alltid har gjort på 1 a 2,5 mbit

Allting är som tidigare (utom nedladdningshastigheten), ingenting är flyttat, ingenting är ändrat. Allt är omstartat flera gånger de senaste dagarna.

Jag har haft nedladdingshastighet normalt 15 - ca 23 mbit, sällan om aldrig under 10 mbit med max hastighet en gång på 30 mbit (en natt i vintras). 

Jag befinner mig utanför Oskarshamn, utanför Kristdala och använder er mast i Bråbo.

Har använt ca 60 gig upp till nu i denna månaden.

Mitt kunder är XXXXXXXXXX

mvh

Stefan

// Redigerat // - Ämnet har flyttats till bredband - Ämnets text har redigerats då delar inte följde våra riktlinjer

icon

Bäst svar av Sadeq_ubi66 16 May 2020, 19:10

Visa original

3 svar

Användarnivå 1

Hej stefan tråkigt att höra har du testat göra en återställning på routern eller mäta hastigheten i appen bredbandskollen tyvärr kan inte vi som är här på tre community hjälpa till med så mycket när de kommer till sånt hära problem jag skulle rekommendera att du prövar o göra en fabriksåterställning på routern de kan du göra med hjälp av en återställnings knapp som finns nånstans i baksidan av routern hjälper inte detta så måste du kontakta 3S Kundservice 

Hej Sadeq,

Tack för tipset om återställning. Det höjde hastigheten till det som det brukade vara. Enl bredbandskollen som jag alltid använder är hastigheten just nu (23:10) 12 mbit ner, 1 upp och svarstiden 33ms.

Användarnivå 1

Kul att det hjälpte hoppas de fortsätter bra

Svara