Besvarat

Problem med nätverk

  • 16 February 2021
  • 1 svar
  • 243 visningar

Bytte från telia för att jag hade dålig täckning och långsamma hastigheter där jag bor, till ett tre obegränsat med en huawei b593-router som jag hade hemma. 

Med tre fick jag ut ca 60/22 vilket jag var grymt nöjd med. Det har även funkat bra, tills nu. 

Åkte iväg i torsdags och när jag kom hem i söndags så funkar ingenting längre. Ungefär 1-2 mbit ner är det som gäller. Hockeyn var ju bara att glömma att se på söndagskvällen när jag kom hem. Delar av dagen kan jag få ut bra hastigheter, men större delen av dagen så ska jag vara glad om jag får ut 5mbit. Allt är omstartat flertalet gånger. 

..dessutom tappas täckning. Fastnar på ansluter, ungefär i en halvtimme. Bryter allt. Så jag kan inte längre spela kvällstid för man vet aldrig när det smäller till. 

 

Har ett extraabb från wifog, som verkar tappa täckning samtidigt som bredbandet, så tror inte det är hårdvara. Är det bara att ge upp och försöka leta upp en tredje leverantör som kan funka i ett par månader nu? :-( 

icon

Bäst svar av Moby 18 February 2021, 17:25

Visa original

1 svar

Användarnivå 3
Emblem

Om det är två olika simkort som uppvisar samma problem så låter det ju som problem med nätet. Men du kan ju mixtra lite med inställningarna i routern. Blir det bättre om du ställer in den på 3g eller låser den på ett särskilt band? Har du otur så väljer routern en överbelastad cell men om du låser på ett band så hittar den kanske en snabbare frekvens. Det har i alla fall hjälpt mig när det blivit problem. PS om du konstaterar att det är nätet som är överbelastat så kan du felanmäla det till kundtjänst.

 

Svara